Coraz częściej widuje się na polskim rynku wizytówki z kodem QR. W dzisiejszych czasach znaczna ilość osób dostrzega korzyści, jakie płyną z włączenia nowoczesnej technologii w tak małe detale. Przedsiębiorcy chętnie stawiają na nowoczesne wizytówki, wybierając projekty z kodem qr.
Kod qr – co to jest?
Nazwa QR to skrót od „Quick Response”, po polsku „szybka odpowiedź”. Jest to alfanumeryczny, dwuwymiarowy, matrycowy kod graficzny w formie kwadratu. Stworzony został w 1994 roku przez japońską firmę Denso-Wave, a jego celem jest kodowanie znaków, należących do greckiego, arabskiego i hebrajskiego alfabetu, cyrylicy, a także pism japońskich i chińskich.
Kody QR stosowane są do zapisów adresów URL, które odczytywane są przez przenośne urządzenia (smartfony). Wystarczy dany kod zeskanować, aby uzyskać bezpośredni dostęp do zakodowanej strony internetowej.
Kod QR – jak to jest zrobione?
Moduł kodu stanowi kwadrat o ściśle określonym wymiarze, który zależy od możliwości urządzeń odczytujących i zapisujących. QR zawiera wzór wyszukiwania, względem którego odnajdywane są poszczególne informacje, znajdujące się w kodzie.
Wzór wyszukiwania to trzy wzory pozycji, które oddzielone są od siebie jasną ramką, zwaną powszechnie separatorem. W trzech narożnikach kodu znajdują się oznaczenia pozycji. Margines wokół kodu powinien mieć przynajmniej 4 moduły szerokości.
Kod QR na wizytówce
Za pomocą kodu qr możemy na wizytówce zamieścić dodatkowe informacje. Zamiast zapisać adres strony internetowej na karcie, robimy to za pomocą kodu, który sczytany zostanie przez urządzenie przenośne. Umożliwia to szybsze przekierowanie na witrynę firmy poprzez szybkie zeskanowanie kodu.
Kod QR znajduje się zazwyczaj na tylnej stronie wizytówki. Może zajmować całą stronę, choć częściej umieszczany jest w którymś z rogów karty.
Dla kogo kod QR na wizytówce
W Polsce wizytówki z kodem QR stają się coraz bardziej popularne. Rozwój technologii oraz szeroka dostępność do urządzeń mobilnych sprawiają, że takie rozwiązanie staje się po prostu praktyczniejsze. Aktualnie jeszcze niewiele osób wie o możliwości stworzenia takiego typu wizytówek, nie dla wszystkich przedsiębiorstw jest to również opcja niezbędna. Wszystko zależy od grupy potencjalnych klientów oraz kontrahentów.
Umieszczenie kodu QR na wizytówce z pewnością sprawdzi się w przypadku branż technologicznych i informatycznych. Warto o tym pomyśleć również w przypadkach, gdy grupą odbiorczą przedsiębiorstwa są głównie ludzie młodzi, których życie obraca się wokół nowoczesnych urządzeń. Takie osoby z pewnością docenią możliwość zeskanowania kodu i błyskawiczne przekierowanie na stronę internetową, na której będą mogli zdobyć więcej informacji.
Jeżeli oferta firmy przeznaczona jest głównie dla osób starszych, być może lepiej pozostać przy wizytówkach tradycyjnych i chociaż kod QR na pewno nie zaszkodzi, to nie jest czymś niezbędnym, a przestrzeń którą miałby zajmować, można wykorzystać w inny sposób, powiększyć czcionkę lub skorzystać z ciekawej grafiki.
Wizytówki z kodem QR Netprint
Jeżeli uważasz, że kod QR przyda się na Twojej wizytówce firmowej, poproś o stworzenie unikalnego projektu. Pamiętaj, że umieszczenie kodu to ułatwienie dla osób zaznajomionych z technologią, nie jest jednak jedynym atutem wizytówki. Ważna jest również ogólna prezencja.
Graficy z firmy Netprint dla każdego klienta przygotują specjalny projekt, który zaskoczy i zaciekawi. Umieszczenie kodu QR to żaden problem i wszystkie zainteresowane osoby mogą skorzystać z oferty, zapewniając sobie nowoczesną wizytówkę firmową, która pomoże im dotrzeć do osób rozeznanych w najnowszej technologią.
2 maja 2018
By Netprint
1 thought on “Wizytówki z kodem QR – technologia w projektach”
Wizytówki z kodem QR – technologia w projektach
Coraz częściej widuje się na polskim rynku wizytówki z kodem QR. W dzisiejszych czasach znaczna ilość osób dostrzega korzyści, jakie płyną z włączenia nowoczesnej technologii w tak małe detale. Przedsiębiorcy chętnie stawiają na nowoczesne wizytówki, wybierając projekty z kodem qr.
Kod qr – co to jest?
Nazwa QR to skrót od „Quick Response”, po polsku „szybka odpowiedź”. Jest to alfanumeryczny, dwuwymiarowy, matrycowy kod graficzny w formie kwadratu. Stworzony został w 1994 roku przez japońską firmę Denso-Wave, a jego celem jest kodowanie znaków, należących do greckiego, arabskiego i hebrajskiego alfabetu, cyrylicy, a także pism japońskich i chińskich.
Kody QR stosowane są do zapisów adresów URL, które odczytywane są przez przenośne urządzenia (smartfony). Wystarczy dany kod zeskanować, aby uzyskać bezpośredni dostęp do zakodowanej strony internetowej.
Kod QR – jak to jest zrobione?
Moduł kodu stanowi kwadrat o ściśle określonym wymiarze, który zależy od możliwości urządzeń odczytujących i zapisujących. QR zawiera wzór wyszukiwania, względem którego odnajdywane są poszczególne informacje, znajdujące się w kodzie.
Wzór wyszukiwania to trzy wzory pozycji, które oddzielone są od siebie jasną ramką, zwaną powszechnie separatorem. W trzech narożnikach kodu znajdują się oznaczenia pozycji. Margines wokół kodu powinien mieć przynajmniej 4 moduły szerokości.
Kod QR na wizytówce
Za pomocą kodu qr możemy na wizytówce zamieścić dodatkowe informacje. Zamiast zapisać adres strony internetowej na karcie, robimy to za pomocą kodu, który sczytany zostanie przez urządzenie przenośne. Umożliwia to szybsze przekierowanie na witrynę firmy poprzez szybkie zeskanowanie kodu.
Kod QR znajduje się zazwyczaj na tylnej stronie wizytówki. Może zajmować całą stronę, choć częściej umieszczany jest w którymś z rogów karty.
Dla kogo kod QR na wizytówce
W Polsce wizytówki z kodem QR stają się coraz bardziej popularne. Rozwój technologii oraz szeroka dostępność do urządzeń mobilnych sprawiają, że takie rozwiązanie staje się po prostu praktyczniejsze. Aktualnie jeszcze niewiele osób wie o możliwości stworzenia takiego typu wizytówek, nie dla wszystkich przedsiębiorstw jest to również opcja niezbędna. Wszystko zależy od grupy potencjalnych klientów oraz kontrahentów.
Umieszczenie kodu QR na wizytówce z pewnością sprawdzi się w przypadku branż technologicznych i informatycznych. Warto o tym pomyśleć również w przypadkach, gdy grupą odbiorczą przedsiębiorstwa są głównie ludzie młodzi, których życie obraca się wokół nowoczesnych urządzeń. Takie osoby z pewnością docenią możliwość zeskanowania kodu i błyskawiczne przekierowanie na stronę internetową, na której będą mogli zdobyć więcej informacji.
Jeżeli oferta firmy przeznaczona jest głównie dla osób starszych, być może lepiej pozostać przy wizytówkach tradycyjnych i chociaż kod QR na pewno nie zaszkodzi, to nie jest czymś niezbędnym, a przestrzeń którą miałby zajmować, można wykorzystać w inny sposób, powiększyć czcionkę lub skorzystać z ciekawej grafiki.
Wizytówki z kodem QR Netprint
Jeżeli uważasz, że kod QR przyda się na Twojej wizytówce firmowej, poproś o stworzenie unikalnego projektu. Pamiętaj, że umieszczenie kodu to ułatwienie dla osób zaznajomionych z technologią, nie jest jednak jedynym atutem wizytówki. Ważna jest również ogólna prezencja.
Graficy z firmy Netprint dla każdego klienta przygotują specjalny projekt, który zaskoczy i zaciekawi. Umieszczenie kodu QR to żaden problem i wszystkie zainteresowane osoby mogą skorzystać z oferty, zapewniając sobie nowoczesną wizytówkę firmową, która pomoże im dotrzeć do osób rozeznanych w najnowszej technologią.
1 thought on “Wizytówki z kodem QR – technologia w projektach”
Super fajny pomysł z tym QR codem
OSTATNIE WPISY
Jak powinny wyglądać wizytówki dla taksówkarzy? - Wizytówki taxi
Na ratunek splątanym myślom - Wizytówki dla psychologów
Profesjonalne wzory wizytówek dla fryzjerów
Profesjonalna wizytówka dla fotografa - przegląd naszych wzorów!
FACEBOOK
INSTAGRAM
Please enter an Access Token on the Instagram Feed plugin Settings page.
KATEGORIE
PoradnikARCHIWUM