W dalszym ciągu jedną z najpopularniejszych form reklamy są plakaty. Jak to się dzieje, że w dobie internetu ten prosty przekaz w dalszym ciągu przetrwał? Otóż plakat reklamowy to produkt, który łatwo rzuca się w oczy i jest prosty do zapamiętania, dzięki czemu okazuje się wciąż skuteczny.
Aby jednak rezultaty wykorzystania plakatu był widoczne, musi on być odpowiednio zaprojektowany. Oto krótki poradnik, dotyczący tego, jak powinien wyglądać i co powinno znajdować się na dobrym plakacie reklamowym?
Jak zaprojektować skuteczny plakat reklamowy?
Dobrze zaprojektowany plakat reklamowy musi być estetyczny, wyraźny i funkcjonalny. Zanim rozpoczniemy jego wykonywanie, powinniśmy wiedzieć, co chcemy przekazać oraz czym chcemy przyciągnąć klientów.
Określenie funkcji
Plakat reklamowy, jak sama nazwa wskazuje, ma służyć reklamie, a więc jego funkcją jest rozpowszechnienie usług danej firmy i zachęcenie klientów do skorzystania z oferty. Zadaniem niektórych plakatów jest informacja o ważnym wydarzeniu oraz zaproszenie zainteresowanych na wzięcie udziału w danym evencie.
W obu przypadkach plakat będzie pełnił funkcję reklamową, jednak ich treść może się znacznie od siebie różnić. Pierwszym krokiem projektowania plakatu reklamowego jest więc ustalenie jego funkcji i dopasowanie całości do indywidualnego celu.
Zabiegi estetyczne
Podczas projektowania plakatu reklamowego warto wykorzystać najgłębsze pokłady wyobraźni. Im bardziej interesujący wygląd, tym więcej osób zwróci na niego uwagę. Najlepiej zastosować jak najlepsze wykonanie graficzne, posługując się nowoczesnymi technikami, tak, aby nasz plakat został potraktowany profesjonalnie, a nie jak podrzędna ulotka zawieszona na murze.
Dobór formatu
Format plakatu reklamowego może być różny, zanim jednak zdecydujemy się na konkretne wymiary, musimy wiedzieć, gdzie taki plakat będzie zawieszony. Treść całości powinna być widoczna ze sporej odległości, im wyżej chcemy go umieścić, tym więcej przestrzeni powinien zajmować.
Od formatu zależy również jakość grafiki, warto więc jego rozmiary dostosować do nośnika, aby całość podczas wydruku nie zmieniła kształtu i wyrazistości.
Treść
Treści na plakacie nie musi być dużo, ale hasła reklamowe powinny być chwytliwe, aby wpływały na świadomość potencjalnego klienta. Najłatwiejsze do zapamiętania są hasła kontrowersyjne, zabawne lub szokujące, ważne jest jednak, aby było ono proste i zrozumiałe, nawet w przypadku posłużenia się metaforą.
Kolorystyka
Barwy grafiki i treści powinny być dobrane w taki sposób, aby całość rzucała się w oczy. Nie jest konieczne stosowanie jak najbardziej jaskrawej kolorystyki, a jedynie wykorzystanie ciekawego kontrastu. Jeżeli zachowamy spójność pomiędzy barwą grafiki i czcionką treści, to, co pojawi się na plakacie, na pewno przyciągnie uwagę osób zainteresowanych.
Usilne próby wyróżnienia się na tle innych plakatów mogą przynieść negatywne skutki i sprawić, że nasz zostanie źle odebrany. Oryginalność jest ważna, jednak przesadne szokowanie wizualne może przynieść więcej szkód niż korzyści.
Zaprojektowanie dobrego plakatu reklamowego wymaga sporej dawki wyobraźni i kreatywności. Wiedząc, co ma się znajdować na plakacie, wystarczy skorzystać z odpowiedniego programu graficznego i połączyć wszystko w dobrze skrojoną całość. Jeżeli jednak nie jesteśmy grafikami, a chcemy mieć pewność, że nasz plakat przyciągnie uwagę, możemy zwrócić się po pomoc do profesjonalistów. Firma Netprint chętnie przedstawi każdemu zainteresowanemu swoje pomysły i weźmie pod uwagę indywidualne zalecenia, tworząc skuteczny plakat reklamowy, który pomoże przyciągnąć nowych klientów.
Co powinien zawierać skuteczny plakat reklamowy?
W dalszym ciągu jedną z najpopularniejszych form reklamy są plakaty. Jak to się dzieje, że w dobie internetu ten prosty przekaz w dalszym ciągu przetrwał? Otóż plakat reklamowy to produkt, który łatwo rzuca się w oczy i jest prosty do zapamiętania, dzięki czemu okazuje się wciąż skuteczny.
Aby jednak rezultaty wykorzystania plakatu był widoczne, musi on być odpowiednio zaprojektowany. Oto krótki poradnik, dotyczący tego, jak powinien wyglądać i co powinno znajdować się na dobrym plakacie reklamowym?
Jak zaprojektować skuteczny plakat reklamowy?
Dobrze zaprojektowany plakat reklamowy musi być estetyczny, wyraźny i funkcjonalny. Zanim rozpoczniemy jego wykonywanie, powinniśmy wiedzieć, co chcemy przekazać oraz czym chcemy przyciągnąć klientów.
Określenie funkcji
Plakat reklamowy, jak sama nazwa wskazuje, ma służyć reklamie, a więc jego funkcją jest rozpowszechnienie usług danej firmy i zachęcenie klientów do skorzystania z oferty. Zadaniem niektórych plakatów jest informacja o ważnym wydarzeniu oraz zaproszenie zainteresowanych na wzięcie udziału w danym evencie.
W obu przypadkach plakat będzie pełnił funkcję reklamową, jednak ich treść może się znacznie od siebie różnić. Pierwszym krokiem projektowania plakatu reklamowego jest więc ustalenie jego funkcji i dopasowanie całości do indywidualnego celu.
Zabiegi estetyczne
Podczas projektowania plakatu reklamowego warto wykorzystać najgłębsze pokłady wyobraźni. Im bardziej interesujący wygląd, tym więcej osób zwróci na niego uwagę. Najlepiej zastosować jak najlepsze wykonanie graficzne, posługując się nowoczesnymi technikami, tak, aby nasz plakat został potraktowany profesjonalnie, a nie jak podrzędna ulotka zawieszona na murze.
Dobór formatu
Format plakatu reklamowego może być różny, zanim jednak zdecydujemy się na konkretne wymiary, musimy wiedzieć, gdzie taki plakat będzie zawieszony. Treść całości powinna być widoczna ze sporej odległości, im wyżej chcemy go umieścić, tym więcej przestrzeni powinien zajmować.
Od formatu zależy również jakość grafiki, warto więc jego rozmiary dostosować do nośnika, aby całość podczas wydruku nie zmieniła kształtu i wyrazistości.
Treść
Treści na plakacie nie musi być dużo, ale hasła reklamowe powinny być chwytliwe, aby wpływały na świadomość potencjalnego klienta. Najłatwiejsze do zapamiętania są hasła kontrowersyjne, zabawne lub szokujące, ważne jest jednak, aby było ono proste i zrozumiałe, nawet w przypadku posłużenia się metaforą.
Kolorystyka
Barwy grafiki i treści powinny być dobrane w taki sposób, aby całość rzucała się w oczy. Nie jest konieczne stosowanie jak najbardziej jaskrawej kolorystyki, a jedynie wykorzystanie ciekawego kontrastu. Jeżeli zachowamy spójność pomiędzy barwą grafiki i czcionką treści, to, co pojawi się na plakacie, na pewno przyciągnie uwagę osób zainteresowanych.
Usilne próby wyróżnienia się na tle innych plakatów mogą przynieść negatywne skutki i sprawić, że nasz zostanie źle odebrany. Oryginalność jest ważna, jednak przesadne szokowanie wizualne może przynieść więcej szkód niż korzyści.
Zaprojektowanie dobrego plakatu reklamowego wymaga sporej dawki wyobraźni i kreatywności. Wiedząc, co ma się znajdować na plakacie, wystarczy skorzystać z odpowiedniego programu graficznego i połączyć wszystko w dobrze skrojoną całość. Jeżeli jednak nie jesteśmy grafikami, a chcemy mieć pewność, że nasz plakat przyciągnie uwagę, możemy zwrócić się po pomoc do profesjonalistów. Firma Netprint chętnie przedstawi każdemu zainteresowanemu swoje pomysły i weźmie pod uwagę indywidualne zalecenia, tworząc skuteczny plakat reklamowy, który pomoże przyciągnąć nowych klientów.
OSTATNIE WPISY
Jak powinny wyglądać wizytówki dla taksówkarzy? - Wizytówki taxi
Na ratunek splątanym myślom - Wizytówki dla psychologów
Profesjonalne wzory wizytówek dla fryzjerów
Profesjonalna wizytówka dla fotografa - przegląd naszych wzorów!
FACEBOOK
INSTAGRAM
Please enter an Access Token on the Instagram Feed plugin Settings page.
KATEGORIE
PoradnikARCHIWUM