Najczęściej popełniane błędy przy projektowaniu wizytówki
Oceń Artykuł
Każdy przedsiębiorca już na samym początku działania firmy stawia na wizytówki, które są najczęściej używanym narzędziem rozpowszechniania informacji o firmie. Niestety wiele osób błędnie ocenia oczekiwania klientów i tworzy wizytówkę, która nie do końca do nich przemawia. Zobaczmy, jakie są najczęstsze błędy popełniane przy projektowaniu wizytówki.
Zbyt duża ilość informacji na karcie
Wizytówka to niewielka karta, która powinna zmieścić się w kieszeni. To, co się na niej znajduje, musi być czytelne dla każdego. Chcąc stworzyć firmową wizytówkę, którą uda się szybko zapamiętać, umieśćmy na niej tylko najważniejsze informacje. Priorytetem jest nazwa firmy oraz dane kontaktowe, jeżeli starczy miejsca, możemy krótko wspomnieć, czym się zajmuje, jednak więcej treści tylko zaszkodzi. Zachęcanie do skorzystania z oferty oraz przedstawienie największych zalet przedsiębiorstwa to zadanie dla ulotek i banerów reklamowych.
Brak ważnych danych na wizytówce
Niektóre osoby chcą zachęcić klientów ciekawymi hasłami i stylowym wyglądem, zapominając o umieszczeniu na karcie najważniejszych danych. Wizytówka powinna być kartą informacyjną, dzięki której klient wie, w jaki sposób może się z firmą skontaktować. Konieczne jest więc imię i nazwisko przedstawiciela, adres e-mail i telefon kontaktowy. Dobrze jest umieścić również adres siedziby firmy oraz numer fax. Zanim oddamy projekt do druku, warto upewnić się, czy wszystkie najważniejsze informacje się na nim pojawiły.
Błędy językowe i literówki
Wizytówka jako karta publiczna powinna być stworzona z pełną dokładnością. Zanim oddamy projekt do druku, dokładnie sprawdźmy pisownię całej treści, aby nie wkradły się do niej błędy językowe oraz literówki, które zaważą na naszym wizerunku.
Nieumiejętne połączenie kolorów
Grafika i ciekawa kolorystyka są ważne, jednak nie możemy przesadzić. Każdy z nas wie, iż są barwy, których połączenie nie daje dobrych efektów wizualnych, warto więc unikać takich praktyk. Wizytówka posiadająca byt dużą ilość kolorów może wydawać się zbyt pstrokata i zostać odebrana nieprofesjonalnie. Jeżeli chcemy, aby klienci brali nas na poważnie, warto przywiązać dużą wagę do połączenia barw.
Kolory powinny być dostosowane również do przekazu wizytówki oraz samej działalności firmy. Przedsiębiorstwo organizujące eventy może pozwolić sobie na większą rozbieżność w tym zakresie niż architekt lub producent firan.
Zła rozdzielczość grafiki
Grafika to kolejny ważny element wizytówki. Nie tylko powinna być ona dobrze dobrana względem samej prezencji, ale również rozdzielczości. Zbyt duża lub zbyt mała rozdzielczość wpłynie na wyrazistość obraz i może całkiem zepsuć wizytówkę.
Grafiki nie powinno być zbyt dużo, czasem jeden, drobny obrazek wystarczy, aby uzyskać efekt. Istotne jest również wprowadzanie na wizytówkę loga, które powinno być wyraźne i czytelne, umieszczone w miejscu, w którym łatwo przyciągnie uwagę.
Brak spadów
Podczas projektowania wizytówki należy zachować spady – linie ciecia, odstępy pomiędzy treścią wizytówki a końcem karty. Ich zastosowanie jest bardzo ważne, gdyż to właśnie spady ułatwiają odpowiednie przycięcie wizytówki i dzięki nim efekt nie zostanie zaburzony. Brak spadów może doprowadzić do tego, że podczas cięcia, zniekształceniu ulegnie grafika lub czcionka.
Dobra wizytówka powinna być podstawą dla każdej firmy, dlatego warto zaangażować się w jej wykonanie i stworzyć projekt pozbawiony błędów. Karta firmowa musi być wykonana profesjonalnie, gdyż tylko taka sprawi, że nasi klienci będą brać nas na poważnie.
Najczęściej popełniane błędy przy projektowaniu wizytówki
Każdy przedsiębiorca już na samym początku działania firmy stawia na wizytówki, które są najczęściej używanym narzędziem rozpowszechniania informacji o firmie. Niestety wiele osób błędnie ocenia oczekiwania klientów i tworzy wizytówkę, która nie do końca do nich przemawia. Zobaczmy, jakie są najczęstsze błędy popełniane przy projektowaniu wizytówki.
Zbyt duża ilość informacji na karcie
Wizytówka to niewielka karta, która powinna zmieścić się w kieszeni. To, co się na niej znajduje, musi być czytelne dla każdego. Chcąc stworzyć firmową wizytówkę, którą uda się szybko zapamiętać, umieśćmy na niej tylko najważniejsze informacje. Priorytetem jest nazwa firmy oraz dane kontaktowe, jeżeli starczy miejsca, możemy krótko wspomnieć, czym się zajmuje, jednak więcej treści tylko zaszkodzi. Zachęcanie do skorzystania z oferty oraz przedstawienie największych zalet przedsiębiorstwa to zadanie dla ulotek i banerów reklamowych.
Brak ważnych danych na wizytówce
Niektóre osoby chcą zachęcić klientów ciekawymi hasłami i stylowym wyglądem, zapominając o umieszczeniu na karcie najważniejszych danych. Wizytówka powinna być kartą informacyjną, dzięki której klient wie, w jaki sposób może się z firmą skontaktować. Konieczne jest więc imię i nazwisko przedstawiciela, adres e-mail i telefon kontaktowy. Dobrze jest umieścić również adres siedziby firmy oraz numer fax. Zanim oddamy projekt do druku, warto upewnić się, czy wszystkie najważniejsze informacje się na nim pojawiły.
Błędy językowe i literówki
Wizytówka jako karta publiczna powinna być stworzona z pełną dokładnością. Zanim oddamy projekt do druku, dokładnie sprawdźmy pisownię całej treści, aby nie wkradły się do niej błędy językowe oraz literówki, które zaważą na naszym wizerunku.
Nieumiejętne połączenie kolorów
Grafika i ciekawa kolorystyka są ważne, jednak nie możemy przesadzić. Każdy z nas wie, iż są barwy, których połączenie nie daje dobrych efektów wizualnych, warto więc unikać takich praktyk. Wizytówka posiadająca byt dużą ilość kolorów może wydawać się zbyt pstrokata i zostać odebrana nieprofesjonalnie. Jeżeli chcemy, aby klienci brali nas na poważnie, warto przywiązać dużą wagę do połączenia barw.
Kolory powinny być dostosowane również do przekazu wizytówki oraz samej działalności firmy. Przedsiębiorstwo organizujące eventy może pozwolić sobie na większą rozbieżność w tym zakresie niż architekt lub producent firan.
Zła rozdzielczość grafiki
Grafika to kolejny ważny element wizytówki. Nie tylko powinna być ona dobrze dobrana względem samej prezencji, ale również rozdzielczości. Zbyt duża lub zbyt mała rozdzielczość wpłynie na wyrazistość obraz i może całkiem zepsuć wizytówkę.
Grafiki nie powinno być zbyt dużo, czasem jeden, drobny obrazek wystarczy, aby uzyskać efekt. Istotne jest również wprowadzanie na wizytówkę loga, które powinno być wyraźne i czytelne, umieszczone w miejscu, w którym łatwo przyciągnie uwagę.
Brak spadów
Podczas projektowania wizytówki należy zachować spady – linie ciecia, odstępy pomiędzy treścią wizytówki a końcem karty. Ich zastosowanie jest bardzo ważne, gdyż to właśnie spady ułatwiają odpowiednie przycięcie wizytówki i dzięki nim efekt nie zostanie zaburzony. Brak spadów może doprowadzić do tego, że podczas cięcia, zniekształceniu ulegnie grafika lub czcionka.
Dobra wizytówka powinna być podstawą dla każdej firmy, dlatego warto zaangażować się w jej wykonanie i stworzyć projekt pozbawiony błędów. Karta firmowa musi być wykonana profesjonalnie, gdyż tylko taka sprawi, że nasi klienci będą brać nas na poważnie.
OSTATNIE WPISY
Jak powinny wyglądać wizytówki dla taksówkarzy? - Wizytówki taxi
Na ratunek splątanym myślom - Wizytówki dla psychologów
Profesjonalne wzory wizytówek dla fryzjerów
Profesjonalna wizytówka dla fotografa - przegląd naszych wzorów!
FACEBOOK
INSTAGRAM
Please enter an Access Token on the Instagram Feed plugin Settings page.
KATEGORIE
PoradnikARCHIWUM