5 najczęstszych błędów w projektach graficznych
Prowadzenie przedsiębiorstwa, niezależnie od branży, wymaga szczególnego dbania o wizerunek. Z tego powodu różnorakie firmy wydają spore pieniądze na działania ekspertów w dziedzinie promocji i marketingu. Skutecznie przeprowadzona kampania reklamowa może mieć zbawienny wpływ na finanse firmy i sprawić, że wejdzie na w zupełnie nowy, lepszy etap. Zamówienia pozyskane w wyniku sprawnej kampanii reklamowej mogą zaowocować rozwojem firmy, zwiększeniem zatrudnienia i otwarciem się na zupełnie nowe pomysły.
Akcje reklamowe zazwyczaj wiążą się z przedstawieniem ludziom jakiegoś produktu bądź marki w taki sposób, aby szybko wpadał w oko lub w ucho i był pierwszym skojarzeniem, jakie przychodzi do głowy na myśl o danej dziedzinie. Dla większej skuteczności niezbędny jest, dopracowany w najdrobniejszych szczegółach projekt graficzny, który ma być swoistą „twarzą” całej kampanii.
Efekt akcji jest w dużej mierze zależny od tego, w jaki sposób taki projekt graficzny zostanie odebrany przez grupę docelową. Należy pamiętać, że może on działać w dwie strony i tylko zniechęcić potencjalnych klientów do skorzystania z naszych usług. Dlatego każdy etap tworzenia projektu graficznego powinien być wykonywany z najwyższą starannością. Należy przy tym wystrzegać się podstawowych błędów, zwłaszcza podczas przygotowywania pliku do wydruku. Cała nasz praca może pójść na marne, gdy nieumiejętnie przelejemy projekt graficzny na papier. Jakie są najczęstsze błędy w projektach graficznych?
5 najczęstszych błędów popełnianych w projektach graficznych
1. Nieprawidłowy format obrazu
Nawet osoby niezajmujące się zawodowo grafiką potrafią poprawnie ustawić format publikacji tak, aby odzwierciedlał rozmiar papieru, na którym ów obraz zostanie wydrukowany. Niestety często zdarza się, że grafik, który nie korzysta z gotowych szablonów, błędnie określi format. Różnica nawet kilku milimetrów, pomiędzy tym, co zostało stworzone w programie, a faktycznym formatem papieru, może mieć tragiczne skutki dla całego projektu. Dlatego warto się upewnić i dwa razy sprawdzić format, w jakim tworzony jest plik graficzny. Trwa to jedynie chwilę, a pozwala zaoszczędzić sporo nerwów i pieniędzy, które stracimy w przypadku nieprawidłowego dopasowania formatu do rozmiaru papieru.
2. Nieprawidłowa kolorystyka
Dla doświadczonego projektanta graficznego to, co napiszemy, jest oczywistością. Początkujące osoby natomiast często popełniają ten kardynalny, z punktu widzenia kolorystyki, błąd. Należy pamiętać, że aby dokładnie odzwierciedlić kolory, widoczne na ekranie komputera, musimy stworzyć plik w palecie kolorystycznej CMYK. Z takiej palety korzystają wszystkie urządzenia drukujące, dzięki czemu są w stanie dokładnie odwzorować daną barwę, jaką chcielibyśmy w danym momencie użyć. Jeśli plik graficzny zostanie stworzony w kolorystyce RBG, to kolory zostaną automatycznie dopasowane do tych, które dostępne są w CMYK. W niektórych przypadkach różnica może nie być zbyt widoczna, lecz w innych może całkowicie zmienić odbiór danego wydruku. Różnice są najbardziej widoczne w przypadku koloru czarnego, wobec czego teksty użyte w projekcie mogą być mniej czytelne. Zaleca się również używania wysokich nasyceń kolorów, ponieważ to, co jest wyraziste na ekranie, niekoniecznie musi być taki po wydrukowaniu.
3. Źle wykonane spady lub ich brak
Kolejny kardynalny błąd, który zdarza się nader często. Spad jest obszarem, który wystaje poza linię cięcia. Na spadach najczęściej umieszcza się elementy tła, które wystają za standardowy rozmiar papieru. Należy pamiętać, że motyw zastosowany na spadzie musi płynnie łączyć się z główną zawartością projektu. Na ekranie komputera, w programie graficznym, przypomina to wylewanie się obrazu poza jego format. Spady przygotowuje się po to, aby po wycięciu na brzegach obrazu nie znalazły się białe linie. Spad zazwyczaj zajmuje 3-5 mm. Źle wykonany spad sprawi, że na obwodzie naszego obrazu po wydrukowaniu znajdą się nieestetyczne, niepasujące linie. Całkowity brak spadów uważa się za niedopuszczalny.
4. Za małe marginesy
Zdarza się, że grafik wykonujący projekt ustawi za małe marginesy lub całkowicie o nich zapomni. Mniejsza o to, jeśli nie będzie ustawiał tekstu lub istotnych elementów blisko krawędzi obrazu. Jeśli jednak tekst lub coś istotnego znajdzie się blisko linii cięcia, może się skończyć jego ucięciem. Wyobraźmy sobie, że na plakacie ucinamy fragment pierwszej litery tekstu lub loga firmy. Takie właśnie mogą być skutki nieodpowiedniego dopasowania marginesów.
5. Nieodpowiednia rozdzielczość
Wykonując projekt graficzny, należy pamiętać o stosowaniu bitmap o odpowiedniej rozdzielczości. Zbyt niska rozdzielczość może skutkować rozmyciem obrazu i widocznymi pikselami. Doświadczony grafik z całą pewnością odpowiednio dopasuje rozdzielczość, aby po wydrukowaniu obraz przedstawiał się dokładnie tak, jak na ekranie komputera.
- 19 listopada 2018
- By Netprint
5 najczęstszych błędów w projektach graficznych
Prowadzenie przedsiębiorstwa, niezależnie od branży, wymaga szczególnego dbania o wizerunek. Z tego powodu różnorakie firmy wydają spore pieniądze na działania ekspertów w dziedzinie promocji i marketingu. Skutecznie przeprowadzona kampania reklamowa może mieć zbawienny wpływ na finanse firmy i sprawić, że wejdzie na w zupełnie nowy, lepszy etap. Zamówienia pozyskane w wyniku sprawnej kampanii reklamowej mogą zaowocować rozwojem firmy, zwiększeniem zatrudnienia i otwarciem się na zupełnie nowe pomysły.
Akcje reklamowe zazwyczaj wiążą się z przedstawieniem ludziom jakiegoś produktu bądź marki w taki sposób, aby szybko wpadał w oko lub w ucho i był pierwszym skojarzeniem, jakie przychodzi do głowy na myśl o danej dziedzinie. Dla większej skuteczności niezbędny jest, dopracowany w najdrobniejszych szczegółach projekt graficzny, który ma być swoistą „twarzą” całej kampanii.
Efekt akcji jest w dużej mierze zależny od tego, w jaki sposób taki projekt graficzny zostanie odebrany przez grupę docelową. Należy pamiętać, że może on działać w dwie strony i tylko zniechęcić potencjalnych klientów do skorzystania z naszych usług. Dlatego każdy etap tworzenia projektu graficznego powinien być wykonywany z najwyższą starannością. Należy przy tym wystrzegać się podstawowych błędów, zwłaszcza podczas przygotowywania pliku do wydruku. Cała nasz praca może pójść na marne, gdy nieumiejętnie przelejemy projekt graficzny na papier. Jakie są najczęstsze błędy w projektach graficznych?
5 najczęstszych błędów popełnianych w projektach graficznych
1. Nieprawidłowy format obrazu
Nawet osoby niezajmujące się zawodowo grafiką potrafią poprawnie ustawić format publikacji tak, aby odzwierciedlał rozmiar papieru, na którym ów obraz zostanie wydrukowany. Niestety często zdarza się, że grafik, który nie korzysta z gotowych szablonów, błędnie określi format. Różnica nawet kilku milimetrów, pomiędzy tym, co zostało stworzone w programie, a faktycznym formatem papieru, może mieć tragiczne skutki dla całego projektu. Dlatego warto się upewnić i dwa razy sprawdzić format, w jakim tworzony jest plik graficzny. Trwa to jedynie chwilę, a pozwala zaoszczędzić sporo nerwów i pieniędzy, które stracimy w przypadku nieprawidłowego dopasowania formatu do rozmiaru papieru.
2. Nieprawidłowa kolorystyka
Dla doświadczonego projektanta graficznego to, co napiszemy, jest oczywistością. Początkujące osoby natomiast często popełniają ten kardynalny, z punktu widzenia kolorystyki, błąd. Należy pamiętać, że aby dokładnie odzwierciedlić kolory, widoczne na ekranie komputera, musimy stworzyć plik w palecie kolorystycznej CMYK. Z takiej palety korzystają wszystkie urządzenia drukujące, dzięki czemu są w stanie dokładnie odwzorować daną barwę, jaką chcielibyśmy w danym momencie użyć. Jeśli plik graficzny zostanie stworzony w kolorystyce RBG, to kolory zostaną automatycznie dopasowane do tych, które dostępne są w CMYK. W niektórych przypadkach różnica może nie być zbyt widoczna, lecz w innych może całkowicie zmienić odbiór danego wydruku. Różnice są najbardziej widoczne w przypadku koloru czarnego, wobec czego teksty użyte w projekcie mogą być mniej czytelne. Zaleca się również używania wysokich nasyceń kolorów, ponieważ to, co jest wyraziste na ekranie, niekoniecznie musi być taki po wydrukowaniu.
3. Źle wykonane spady lub ich brak
Kolejny kardynalny błąd, który zdarza się nader często. Spad jest obszarem, który wystaje poza linię cięcia. Na spadach najczęściej umieszcza się elementy tła, które wystają za standardowy rozmiar papieru. Należy pamiętać, że motyw zastosowany na spadzie musi płynnie łączyć się z główną zawartością projektu. Na ekranie komputera, w programie graficznym, przypomina to wylewanie się obrazu poza jego format. Spady przygotowuje się po to, aby po wycięciu na brzegach obrazu nie znalazły się białe linie. Spad zazwyczaj zajmuje 3-5 mm. Źle wykonany spad sprawi, że na obwodzie naszego obrazu po wydrukowaniu znajdą się nieestetyczne, niepasujące linie. Całkowity brak spadów uważa się za niedopuszczalny.
4. Za małe marginesy
Zdarza się, że grafik wykonujący projekt ustawi za małe marginesy lub całkowicie o nich zapomni. Mniejsza o to, jeśli nie będzie ustawiał tekstu lub istotnych elementów blisko krawędzi obrazu. Jeśli jednak tekst lub coś istotnego znajdzie się blisko linii cięcia, może się skończyć jego ucięciem. Wyobraźmy sobie, że na plakacie ucinamy fragment pierwszej litery tekstu lub loga firmy. Takie właśnie mogą być skutki nieodpowiedniego dopasowania marginesów.
5. Nieodpowiednia rozdzielczość
Wykonując projekt graficzny, należy pamiętać o stosowaniu bitmap o odpowiedniej rozdzielczości. Zbyt niska rozdzielczość może skutkować rozmyciem obrazu i widocznymi pikselami. Doświadczony grafik z całą pewnością odpowiednio dopasuje rozdzielczość, aby po wydrukowaniu obraz przedstawiał się dokładnie tak, jak na ekranie komputera.
OSTATNIE WPISY
Jak powinny wyglądać wizytówki dla taksówkarzy? - Wizytówki taxi
Na ratunek splątanym myślom - Wizytówki dla psychologów
Profesjonalne wzory wizytówek dla fryzjerów
Profesjonalna wizytówka dla fotografa - przegląd naszych wzorów!
FACEBOOK
INSTAGRAM
Please enter an Access Token on the Instagram Feed plugin Settings page.
KATEGORIE
PoradnikARCHIWUM