Efektowny wygląd i prestiż – wizytówki ze złoceniem

Oceń Artykuł

Reklama miewa różne oblicza, co często zależy przede wszystkim od specyfiki produktu bądź usługi, ale często także od budżetu, jakim dysponuje firma. Najwięksi gracze mogą inwestować w najdroższe formy, jak spoty telewizyjne czy ogromne billboardy przy drogach. Podmioty stosunkowo młode, o mniejszym zasięgu i rozmachu, a tym samym mniejszym budżecie muszą poprzestawać na innych, nie tak kosztownych formach reklamowania swoich działań.

Ale czy w tym przypadku musi to oznaczać mniejszą skuteczność albo gorszy wizerunek firmy? Absolutnie nie! Wystarczy zainwestować nawet w najmniejsze formy reklamy, ale zadbać o dobrą estetykę i skuteczny przekaz. Na przykład niewielka wizytówka ze złoceniem może zdziałać cuda, ponieważ łatwiej wpada w oko i zostaje w pamięci konsumentów, a także podnosi rangę twojej firmy.

Wizytówka "Widać, że podążasz za modą" - Wizytówki ze złoceniem
Wizytówka „Widać, że podążasz za modą”

Złoto oznacza prestiż i rozmach

Złoto od wieków przyciąga ludzi. Kiedy było dobrem elitarnym, do którego dostęp mieli najbogatsi. Do dziś jest jednym z popularniejszych aktywów inwestycyjnych, a jego cena wyznacza trendy kursów giełdowych. Wielokrotnie złoto bywało obiektem grabieży, mniej lub bardziej spektakularnych i do dzisiaj budzi spore emocje. Jest oznaką prestiżu i bogactwa, dzięki czemu również wszelkie złote zdobienia, które ze znanym kruszcem mają niewiele wspólnego, kojarzą nam się z szykiem, dostatkiem i ogólnie z tzw. „górną półką”.

Klimat panujący wokół złota ma przełożenie na produkcję przeróżnych bibelotów, odzieży, dodatków, a także wydruków ozdobnych. W tej grupie znajdują się także wizytówki ze złoceniem, które cieszą się ogromną popularnością. Sama wizytówka zawsze jest na pierwszej linii marketingowego frontu i wiele zależy od jej wyglądu oraz przekazu. Dlatego też wiele firm decyduje się na takie prestiżowe wizytówki, aby od samego początku budować odpowiedni wizerunek i klimat do poważnych rozmów biznesowych.

Wizytówka "Szykownie, wytwornie i z połyskiem" - Wizytówki ze złoceniem
Wizytówka „Szykownie, wytwornie i z połyskiem”

Kiedy najlepiej sprawdza się wizytówka ze złoceniem?

Oczywiście, nie każda branża potrzebuje złotej oprawy w materiałach reklamowych. W niektórych przypadkach mogłoby to wyglądać nieco dziwnie i groteskowo, bo usłudze lub produkcji towarzyszy zupełnie inna estetyka i to ona właśnie jest jej atutem. Są jednak branże, gdzie prestiż, wysoka ranga i gustowne podkreślanie statusu finansowego jest potrzebne i bywa bardzo skuteczne w działaniach marketingowych. Jest kilka branż, gdzie wizytówki ze złoceniem są wręcz koniecznością:

  • Salony spa&beauty. Aby budować wizerunek renomowanego salonu należy zacząć od samego początku, od wytwornych wizytówek ze złotymi detalami.

  • Hotele. Nowoczesne hotele mają zupełnie inny styl i prześcigają się w minimalistycznym designie. Ale jeśli mowa o szykownym hotelu w tradycyjnym stylu to wizytówki ze złotymi napisami i zdobieniami to konieczność dla podkreślenia prestiżu.

  • Złotnik, jubiler. To branża, gdzie złoto czuje się jak w domu, więc i wizytówki powinny nim ociekać.

  • Produkcja kosmetyków do makijażu. Chcesz podnieść rangę i prestiż swoich produktów do makijażu? Sprawić, że będą postrzegane jako towar z wyższej półki? Zainwestuj w wizytówki ze złoceniem.

  • Butiki odzieżowe. Odwiedzane są głównie przez panie, a przecież to grupa docelowa, która lubi blask i zawsze kojarzy go z luksusem.

  • Usługi projektowe. Nieważne czy to projektowanie domów, futer czy biżuterii. Tworzenie nowych przedmiotów powinno się kręcić wokół najwyższej jakości, a złoto kojarzy się z takim poziomem.

  • Usługi finansowe. Mowa oczywiście o firmach, które doradzają, zarządzają, inwestują czy pożyczają pieniądze innym podmiotom. W tej grupie nie będzie np. biur rachunkowych, które kojarzą się raczej z mrówczą pracą, rzetelnością i skromnością.

Wizytówka "Pastelowa abstrakcja" - Wizytówki ze złoceniem
Wizytówka „Pastelowa abstrakcja”

To oczywiście największe branże, gdzie wizytówki ze złoceniami mają zastosowanie, ale z pewnością jest jeszcze wiele, nieco mniejszych dziedzin, gdzie wytworne zdobienia będą doskonale pasowały do wizerunku firmy i skutecznie go podkreślały. Ważne, aby dobrze dobrać charakter złoceń i ogólny wygląd karnetów do specyfiki działania. Tak powstanie spójna, wpadająca w oko estetyka, która przyciągnie klientów.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

pl_PLPolish
pl_PLPolish