Gdzie rozdawać wizytówki i kiedy je wręczać? Kilka biznesowych wskazówek

Gdzie rozdawać wizytówki i kiedy je wręczać? Kilka biznesowych wskazówek
4.5 (90%) 4 ocen

Każdy, kto chce wypromować swoją osobę lub firmę, sięga z pewnością po wiele form reklamy. Mamy dwudziesty pierwszy wiek, zatem żeby się wyróżnić, należy się odpowiednio postarać. Rozdawanie wizytówek już od dawna należy do tej aktywności przedsiębiorców, której pominąć nie można.

Bywa nierzadko, że wielomilionowe kontrakty zawiera się właśnie dlatego, że ktoś komuś wręczył swoją wizytówkę. Gest niewielki, ale jakże istotny, prawda? No właśnie, ale jak rozdawanie wizytówek powinno wyglądać w praktyce? Kiedy to robić, jak to robić, gdzie to robić, by nie popełni żadnego faux-pas i zdobyć nowych klientów?

Rozdawanie wizytówek - nasze porady - Netprint
Wizytówka – Lider wśród tłumaczy

Rozdawanie wizytówek – nasze porady

Wizytówka to nie tylko nieduży kartonik z naszymi danymi, to w dużej mierze nasz bilet do osiągnięcia sukcesu w branży (pod warunkiem oczywiście, że wręczymy ją zainteresowanym w odpowiedni sposób). Jak to robić? Oto kilka przydatnych niezmiernie wskazówek:

  • zawsze starsza i wyższa rangą osoba wręcza wizytówkę jako pierwsza
  • wizytówkę należy mieć przygotowaną przed wręczeniem, by uniknąć nerwowych jej poszukiwań w czeluściach torby czy teczki
  • musi być ona w idealnym stanie, jakiekolwiek zagniecenia czy zabrudzenia absolutnie nie wchodzą w grę (nie na darmo mówi się przecież, że coś jest czyjąś wizytówką, musi być to zatem element, który dobrze o właścicielu świadczy)
  • podajemy ją stroną zadrukowaną do góry, by ułatwić osobie, która ją otrzymała, zapoznanie się z informacjami, które na niej widnieją
  • podajemy ją z ręki do ręki, niedopuszczalne jest wykładanie jej na stół, biurko czy gdziekolwiek indziej
Kilka biznesowych rad - Netprint
Wizytówka -Ręka sprawiedliwości

Gdzie wręczać wizytówki?

Specjaliści z branży biznesowej wyróżniają zwykle dwie okazje, przy których można przekazywać wizytówki. Pierwsza możliwość jest taka, że wybieramy miejsce niejako bogate w naszych potencjalnych klientów, tam też się udajemy i wręczamy nasze karneciki. Przykład? Osoba prowadząca firmę zajmującą się opieką nad dziećmi i zatrudniającą nianie powinna wybrać się do sali zabaw, na plac zabaw, a zatem tam, gdzie maluchy przebywają ze swoimi mamami.

W drugiej wersji, która powinna być dopełnieniem pierwszej, wizytówki rozdaje się jak gdyby przy okazji, na przykład kiedy podczas spaceru czy wizyty u znajomych spotkamy osoby potencjalnie zainteresowane usługami, które proponujemy lub produktami przez nas sprzedawanymi.

Kiedy wręczać wizytówki - Blog Netprint
Wizytówka – Matematyczne zawiłości

Wręczanie wizytówek – kiedy to robić?

Jeśli mowa o wręczaniu wizytówek podczas biznesowych spotkań (a wtedy właśnie robi się to zdecydowanie najczęściej) należy pamiętać o kilku podstawowych zasadach. Zwykle robi się to pod koniec spotkania. Zdarza się jednak, gdy czynność ta następuje na początku, z taką sytuacją mamy do czynienia wówczas, kiedy spotykają się osoby, które do tej pory się nie znały. Wymiana uprzejmości i wymiana wizytówek to zatem pierwszy, początkowy etap. Jeżeli poznajemy właśnie kilka osób, każdej z nich powinniśmy wręczyć po egzemplarzu wizytówki (nawet wtedy, kiedy nie do końca spodziewaliśmy się obecności owej większej grupy).

Nieco inaczej wygląda sprawa, gdy chodzi o rozdawanie wizytówek przypadku spotykań mniej formalnych. Mowa na przykład o targach branżowych czy też wieczornych bankietach. W takim przypadku wymieniamy się wizytówkami tylko z tymi, z którymi mamy ochotę w przyszłości nawiązać współpracę. Wbrew pozorom wizytówkowy savoir vivre to nic trudnego, prawda?

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

pl_PLPolish
pl_PLPolish