Jak zaprojektować idealną wizytówkę?

Jak zaprojektować idealną wizytówkę?
4.7 (94.29%) 7 ocen

Wizytówka firmowa to najmniejsza forma dostępnych na rynku wydruków reklamowych, co jednak nie oznacza, że jest najmniej skuteczna. Przeciwnie, ten mały karnecik ma wielką moc rażenia, bo jest bardzo praktyczny. Niewielkie rozmiary i papier o dużej gramaturze sprawiają, że można ją mieć zawsze pod ręką.

Zmieści się w portfelu, w kieszeni albo w samochodowym schowku. Nie zajmuje dużo miejsca, a zawsze można po nią sięgnąć w razie potrzeby. Żeby jednak konsument był świadomy, że posiada twoją wizytówkę i skorzystał z niej, kiedy będzie szukał konkretnego towaru albo usługi, musi pamiętać, że ją ma. Dlatego wizytówka firmowa musi się odpowiednio prezentować.

Zadbaj o jakość – to ważne!

Na wygląd wszelkich wydruków ozdobnych i reklamowych ogromny wpływ ma nie tylko ich szata graficzna, ale także jakość materiałów, z których zostały wykonane. W przypadku wizytówki ważna jest przede wszystkim gramatura papieru. Cienki papier słabej jakości będzie się zaginał, więc karnet szybko się zniszczy, a wydruk stanie nieczytelny. Dlatego zamawiaj swoje wizytówki firmowe wyłącznie tam, gdzie oferują papier o solidnej gramaturze.

Wizytówka - W najnowszych trendach - Wizytówka firmowa
Wizytówka – W najnowszych trendach

Kolejna sprawa to wygląd takiego papieru. Na przykład w Netprint dostępne są papiery typu premium, z ciekawymi teksturami, eleganckimi połyskami itd. Oczywiście przy wyborze papieru podczas zamawiania kieruj się wyczuciem, bo wszystko powinno do siebie pasować. Do robót budowalnych nie bardzo pasuje połyskliwa perła na wizytówce, prawda? Ale już karbowany papier jak najbardziej. Papier z połyskiem prezentuje się genialnie w przypadku wizytówek kancelarii prawnych, usług artystycznych itd.

Jeśli nie chcesz ponosić podwyższonych kosztów, które generuje papier premium, możesz inaczej zadbać o jakość swoich wizytówek firmowych. Zamawiaj wydruki obustronnie foliowane. To zapewni im długą trwałość i podkreśli walory grafiki.

Wizytówka firmowa – efektowna, ale czytelna

W ofercie Nerprint można zostać kreatorem swoich materiałów reklamowych, w tym również wizytówek i samodzielnie je zaprojektować. Przeglądasz jednak szablony graficzne i zastanawiasz się, jaki będzie odpowiedni? Musi spełniać kilka kryteriów:

  • W twoim guście. Na pewno wygląd twoich wizytówek musi być zgodny z twoimi upodobaniami estetycznymi. Tylko wtedy będziesz wręczać je z chęcią i przekonaniem, a tym samym będziesz wiarygodny w reklamowaniu swojej działalności.

  • Zgodność z profilem działania. Aby grafika trafiała do konsumentów, a przy okazji sugerowała czym się zajmujesz, powinna kojarzyć się z profilem działalności. Dlatego warto postawić na wzory branżowe, których jest w ofercie całkiem sporo. Jednak jeśli twoja działalność nie wpisuje się w żadną z kategorii, możesz zdecydować się na jedną z uniwersalnych grafik. Dobierz ją tak, aby chociaż jej styl i charakter podpowiadał dziedzinę, w której się specjalizujecie.

  • Czytelnie. Oprócz swojej niebagatelnej roli w zakresie reklamy, wizytówka firmowa ma też bardzo ważną rolę informacyjną. Na tym małym karnecie jest wszystko, czyli nazwa firmy, jej adres, mail, numer telefonu oraz adres strony. Ważne, aby te wszystkie dane umieszczone były w sposób wyraźny i czytelny. Pola z danymi powinny znajdować się raczej na gładkim tle bez wzorów i być w maksymalnym kontraście do koloru tła.

Wizytówka - Równo ułożymy bruk - Wizytówka firmowa
Wizytówka – Równo ułożymy bruk

Detal, który zapada w pamięć

Prawda jest taka, że wszyscy w jakimś stopniu jesteśmy wzrokowcami i szybki przekaz graficzny trafia do nas najlepiej. Warto to wykorzystać projektując swoje wizytówki firmowe, aby skutecznie przyciągnąć do siebie klientów. Do tego najlepszy jest jakiś rzucający się w oczy detal. Można postawić na ostry kolor albo powszechnie znany symbol, można też zdecydować się na jakiś wesoły akcent. Doskonałym sposobem jest zawsze efektowne i łatwe do zapamiętania logo, o ile firma je posiada.

Są jednak branże, gdzie tego rodzaju zabiegi graficzne i techniki nie pasują. Doskonałym przykładem będą wszelkie zawody zaufania publicznego, jak np. adwokat czy lekarz. Wtedy warto postawić na szlachetny i elegancki kolor albo piękny papier premium. To elementy, które zapadają w pamięć i podnoszą prestiż fachowca.

Wizytówka - Czary marmur pasuje do wszystkiego - Wizytówka firmowa
Wizytówka – Czary marmur pasuje do wszystkiego

Pamiętaj, projektując swoją wizytówkę firmową warto temu poświęcić trochę więcej uwagi. To ona będzie potem na pierwszej linii frontu w starciu z konsumentem, jego spostrzegawczością i pamięcią. Od jej wyglądu dużo zależy.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

pl_PLPolish
pl_PLPolish