Większość firm stawia nie tylko na wizytówki. Są one oczywiście niezbędnym elementem, jednak zawierają jedynie podstawowe informacje o przedsiębiorstwie. Każdy, kto chce przedstawić potencjalnym klientom pełną ofertę i zachęcić ich do skorzystania z usług, przygotowuje projekt ulotki reklamowej.
Ulotka znacznie różni się od wizytówki, nie tylko samymi rozmiarami, ale również treścią i układem graficznym. Zobaczmy, jakie elementy należy wziąć pod uwagę podczas projektowania ulotki przyciągającej uwagę.
Określenie celu
Na samym początku projektowania ulotki, musimy zadać sobie pytanie: po co nam ona? Jeżeli będziemy wiedzieć, dlaczego ją wykonujemy, łatwiej nam będzie przygotować zarówno grafikę, jak i treść całości. A więc na początek decydujemy, co chcemy za pomocą danej ulotki osiągnąć. Gdy już dopełnimy tego kroku, możemy przejść do następnego etapu.
Dla kogo projektujemy?
Drugim krokiem jest określenie grupy docelowej. Musimy wiedzieć, dla kogo tworzymy projekt ulotki, gdyż pod kątem tych osób będziemy tworzyć czcionkę oraz grafikę. Wiadomo, że uwagę młodzieży przyciągną inne elementy niż, na przykład, seniorów. Jest to więc bardzo istotny krok, którym musimy się zająć jeszcze zanim przejdziemy do samego projektowania.
Format ulotki
Ulotki wykonywane są w większych formatach niż wizytówki. Najpopularniejszym jest rozmiar A5, choć często spotkamy również formaty A6 lub A4. Wszystko zależy od tego, jak wiele informacji chcemy zamieścić na ulotce oraz jakie elementy graficzne na niej zawrzemy. Całość powinna prezentować się wyraźnie i w sposób zachęcający. W tym wypadku format należy dostosować indywidualnie.
Treść
W tym momencie rozpoczyna się prawdziwy konkurs kreatywności. Jaką treść zawrzeć na ulotce? Co powinno się na niej znaleźć, aby przyciągnąć klientów? A więc, hasło reklamowe lub slogan, który zaprosi potencjalnych klientów do chwycenia po ulotkę.
Treść powinna być dostosowana do grupy docelowej oraz do usług lub wydarzenia, jakie chcemy promować. Najlepiej, gdy całość składa się z prostych haseł wykonanych wyraźną czcionką. Gdy zawrzemy na ulotce zbyt dużo tekstu, odbiorca znudzi się i nie przeczyta go do końca.
Grafika
Kolejny niezwykle istotny element. To często kolorystyka oraz obrazy graficzne sprawiają, że ktoś w ogóle zauważy ulotkę. Grafika z treścią powinna stanowić spójną całość. Musi być więc ciekawie, ale czy kolorowo? Niekoniecznie, to zależy od tego, co naprawdę chcemy przekazać. Jeżeli zapraszamy kogoś na festiwal filmów czarno-białych, być może wystarczy połączenie tych dwóch barw, jednak jeżeli oferujemy fajerwerki, usługi kosmetyczne lub przygotowanie imprez okolicznościowych, warto postawić na ciekawą kolorystykę.
Możliwości graficzne są szerokie i to od nas zależy, co wstawimy do ulotki. Pamiętajmy jednak, aby gify, obrazki czy zdjęcia jak najbardziej kojarzyły się z tym, co chcemy oferować ludziom. Mogą być krzykliwe i szokujące, ale bez przesady, mają przyciągać, nie odstraszać. Co więcej, każdy z elementów graficznych powinien być dostosowany do grupy odbiorców, tak samo, jak treść.
Papier
Jeszcze przed rozpoczęciem drukowania warto wybrać papier, na jakim ma zostać przedstawiona ulotka. Standardowo stosuje się papier o gramaturze 130 g/m2, jest on dobrej jakości, ale nie zbyt sztywny, dzięki czemu ulotkę łatwo można zwinąć i schować do portfela.
Projekt ulotki reklamowej – podsumowanie
Chcąc stworzyć skuteczną wizytówkę, musimy wziąć pod lupę kilka ważnych aspektów. Najważniejsza jest oczywiście treść oraz grafika, jednak wszystko to powinno łączyć się z celem oraz grupą docelową produktu. Ulotka musi tworzyć spójną całość, aby mogła zainteresować potencjalnych klientów.
Jak zaprojektować skuteczną ulotkę?
Większość firm stawia nie tylko na wizytówki. Są one oczywiście niezbędnym elementem, jednak zawierają jedynie podstawowe informacje o przedsiębiorstwie. Każdy, kto chce przedstawić potencjalnym klientom pełną ofertę i zachęcić ich do skorzystania z usług, przygotowuje projekt ulotki reklamowej.
Ulotka znacznie różni się od wizytówki, nie tylko samymi rozmiarami, ale również treścią i układem graficznym. Zobaczmy, jakie elementy należy wziąć pod uwagę podczas projektowania ulotki przyciągającej uwagę.
Określenie celu
Na samym początku projektowania ulotki, musimy zadać sobie pytanie: po co nam ona? Jeżeli będziemy wiedzieć, dlaczego ją wykonujemy, łatwiej nam będzie przygotować zarówno grafikę, jak i treść całości. A więc na początek decydujemy, co chcemy za pomocą danej ulotki osiągnąć. Gdy już dopełnimy tego kroku, możemy przejść do następnego etapu.
Dla kogo projektujemy?
Drugim krokiem jest określenie grupy docelowej. Musimy wiedzieć, dla kogo tworzymy projekt ulotki, gdyż pod kątem tych osób będziemy tworzyć czcionkę oraz grafikę. Wiadomo, że uwagę młodzieży przyciągną inne elementy niż, na przykład, seniorów. Jest to więc bardzo istotny krok, którym musimy się zająć jeszcze zanim przejdziemy do samego projektowania.
Format ulotki
Ulotki wykonywane są w większych formatach niż wizytówki. Najpopularniejszym jest rozmiar A5, choć często spotkamy również formaty A6 lub A4. Wszystko zależy od tego, jak wiele informacji chcemy zamieścić na ulotce oraz jakie elementy graficzne na niej zawrzemy. Całość powinna prezentować się wyraźnie i w sposób zachęcający. W tym wypadku format należy dostosować indywidualnie.
Treść
W tym momencie rozpoczyna się prawdziwy konkurs kreatywności. Jaką treść zawrzeć na ulotce? Co powinno się na niej znaleźć, aby przyciągnąć klientów? A więc, hasło reklamowe lub slogan, który zaprosi potencjalnych klientów do chwycenia po ulotkę.
Treść powinna być dostosowana do grupy docelowej oraz do usług lub wydarzenia, jakie chcemy promować. Najlepiej, gdy całość składa się z prostych haseł wykonanych wyraźną czcionką. Gdy zawrzemy na ulotce zbyt dużo tekstu, odbiorca znudzi się i nie przeczyta go do końca.
Grafika
Kolejny niezwykle istotny element. To często kolorystyka oraz obrazy graficzne sprawiają, że ktoś w ogóle zauważy ulotkę. Grafika z treścią powinna stanowić spójną całość. Musi być więc ciekawie, ale czy kolorowo? Niekoniecznie, to zależy od tego, co naprawdę chcemy przekazać. Jeżeli zapraszamy kogoś na festiwal filmów czarno-białych, być może wystarczy połączenie tych dwóch barw, jednak jeżeli oferujemy fajerwerki, usługi kosmetyczne lub przygotowanie imprez okolicznościowych, warto postawić na ciekawą kolorystykę.
Możliwości graficzne są szerokie i to od nas zależy, co wstawimy do ulotki. Pamiętajmy jednak, aby gify, obrazki czy zdjęcia jak najbardziej kojarzyły się z tym, co chcemy oferować ludziom. Mogą być krzykliwe i szokujące, ale bez przesady, mają przyciągać, nie odstraszać. Co więcej, każdy z elementów graficznych powinien być dostosowany do grupy odbiorców, tak samo, jak treść.
Papier
Jeszcze przed rozpoczęciem drukowania warto wybrać papier, na jakim ma zostać przedstawiona ulotka. Standardowo stosuje się papier o gramaturze 130 g/m2, jest on dobrej jakości, ale nie zbyt sztywny, dzięki czemu ulotkę łatwo można zwinąć i schować do portfela.
Projekt ulotki reklamowej – podsumowanie
Chcąc stworzyć skuteczną wizytówkę, musimy wziąć pod lupę kilka ważnych aspektów. Najważniejsza jest oczywiście treść oraz grafika, jednak wszystko to powinno łączyć się z celem oraz grupą docelową produktu. Ulotka musi tworzyć spójną całość, aby mogła zainteresować potencjalnych klientów.
OSTATNIE WPISY
Jak powinny wyglądać wizytówki dla taksówkarzy? - Wizytówki taxi
Na ratunek splątanym myślom - Wizytówki dla psychologów
Profesjonalne wzory wizytówek dla fryzjerów
Profesjonalna wizytówka dla fotografa - przegląd naszych wzorów!
FACEBOOK
INSTAGRAM
Please enter an Access Token on the Instagram Feed plugin Settings page.
KATEGORIE
PoradnikARCHIWUM