Jak zaprojektować wizytówkę?

Jak zaprojektować wizytówkę?
4.4 (88%) 5 ocen

Podstawowe zasady

Dobrze zaprojektowana wizytówka może stać się znakiem rozpoznawczym naszej firmy. Nie wystarczy tylko stworzyć karteczki z nazwą i numerem telefonu, trzeba klientów przyciągnąć wizualnie, a więc zamieścić na wizytówce motywy oraz kolorystykę, która łatwo wpadnie w oko.

Tworząc wizytówkę firmy, należy wziąć pod uwagę branżę, jaką przedsiębiorstwo reprezentuje. Jeżeli na projekcie znajdzie się obrazek, nawiązujący do wykonywanych usług, potencjalni klienci będą wiedzieli, z czym mają do czynienia jeszcze zanim przeczytają ofertę.

Poniżej przedstawiamy kilka przykładów wizytówek dla przedsiębiorstw z różnej branży. Zwróćcie uwagę, co zawiera każda z nich i na co warto postawić, tworząc projekt produktu, mającego reprezentować naszą firmę.

Dla salonu urody

Kosmetyczki oraz właścicielki salonów odnowy biologicznej, swoją wizytówką powinny jasno określać, że zajmują się urodą. Warto więc wybrać projekt, który już od pierwszego spojrzenia powie nam: „tam zrobię się na bóstwo!”

 

Projekt wizytówki - Kobieta z Kwiatem - Wizytówka dla salonu kosmetycznego
Wizytówka – Kobieta z kwiatem

Interesujący wzór, ciekawa kolorystyka oraz widocznie zaznaczone miejsce na nazwę i logo firmy oraz adres siedziby. Motyw przyrządów kosmetycznych to uniwersalna opcja dla wszystkich salonów i klubów, które oferują poprawę wyglądu.

Projekt wizytówki - W tęczy lakierowanych kolorów - Wizytówka dla salonu kosmetycznego
Wizytówka – W tęczy lakierowanych kolorów

Dietetyka i trening personalny

Każda osoba, która chce zaoferować innym swoje usługi, dotyczące poprawy sylwetki, powinna na wizytówce umieścić zdjęcie zdrowej żywności lub wizerunek smukłej modelki. Wizytówka powinna przyciągać a obraz tego, co się oferuje, działa na klientów najlepiej.

Projekt wizytówki - Żyj Zdrowo - Wizytówka Dla Dietetyka
Wizytówka – Żyj zdrowo!

 

Już od samego początku warto pokazać osobom zainteresowanym, kim się jest i na co się stawia. Tworząc ciekawą wizytówkę z motywem dietetycznym, od razu pokazujemy, że stawiamy na zdrowie i tego samego chcemy nauczyć innych.

Projekt wizytówki -Trening personalny - Wizytówka dla trenera personalnego
Wizytówka – Trening personalny

Kwiaty w różnym wydaniu

Kwiaty na wizytówce sprawdzą się w różnych branżach, jedno jednak jest pewne – zawsze kojarzą nam się z czymś radosnym. Umieszczenie ich na wizytówce firmy florystycznej, przygotowującej bukiety weselne lub zajmującej się organizacją przyjęć, będzie ciekawą opcją.

Projekt wizytówki - Florystyczne cudo - Wizytówka dla Kwiaciarni
Wizytówka – Florystyczne cudo

 

Kwiaty w różnym wydaniu zawsze rzucają się w oczy i taką wizytówkę łatwiej zapamiętać, a tym samym istnieje większa szansa, że ktoś sobie o niej przypomni, gdy zajdzie taka potrzeba.

Są to jedynie przykłady motywów, jakie możemy umieścić na wizytówkach firm, działających w danych dziedzinach. Czy jednak tylko motyw się liczy? Co jeszcze pomoże nam przyciągnąć klientów i jakie wizytówki sprawdzają się najlepiej?

Projekt wizytówki - Moc florystycznej doskonałości - Wizytówka dla kwiaciani
Wizytówka – Moc florystycznej doskonałości

 

Moc koloru

Kolorystyka każdej wizytówki powinna być dopasowana do branży i skomponowana w taki sposób, aby całość wyróżniała się w otoczeniu. Klientom łatwiej będzie przypomnieć sobie nazwę firmy, kiedy skojarzy mu się ona z ciekawym wizerunkiem, odnoszącym się do danej dziedziny.

Projekt wizytówki - W kolorowych rozetkach - Wizytówka uniwersalna
Wizytówka – W kolorowych rozetkach

 

Nie zawsze najbarwniejsza wizytówka będzie tą najładniejszą. Czasem minimalizm jest wręcz wymagany. Jeżeli chcemy naszą firmę przedstawić za pomocą treści, wystarczy połączenie ciemnego tła z jasnym napisem lub na odwrót. Ważne, aby całość prezentowała się dobrze.

Wyraźna treść

Niezależnie od tego, jaki obrazek umieścisz na wizytówce, każdy napis, który się na niej pojawi, musi być wyraźny. Ważny jest odpowiedni dobór czcionki oraz wszystko, co zostanie umieszczone w treści.

Każda wizytówka posiada pewną ilość miejsca na napis. Co powinno znaleźć się na karcie, aby dobrze reprezentować firmę? Na pewno jej nazwa, adres siedziby, dane kontaktowe i adres strony internetowej. Warto umieścić również logo, może ono pojawić się w którymś z górnych rogów wizytówki.

Czy trzeba pisać o tym, czym firma się zajmuje? Niekoniecznie, jeżeli obrazek umieszczony na projekcie jasno o tym informuje. W przeciwnym razie można dodać krótko i zwięźle: „Salon kosmetyczny”, „Klub fitness” czy „Restauracja włoska”. Każdy dalszy opis to już zadanie dla pełnej ulotki. Wizytówki tworzy się po to, aby klienci wiedzieli, gdzie znaleźć więcej informacji na temat danego przedsiębiorstwa.

Niestety w dalszym ciągu źle zaprojektowane wizytówki giną gdzieś wśród paragonów i kuponów na kawę. Na szczęście nowoczesne modele są znacznie łatwiejsze do zapamiętania, ponieważ to, co ciekawe, zawsze rzuca się w oczy. Wiecie już, co zrobić, aby wizytówka odnosiła się do danej branży, wiecie, co powinno znaleźć się w jej treści. Jeżeli interesuje Was nietuzinkowa, oryginalna wizytówka, która pomoże Wam rozszerzyć działalność firmy na większą liczbę odbiorców, wyraźcie swoje zapotrzebowanie i zamówcie indywidualny projekt lub wybierzcie któryś z gotowych. Motywów jest całe mnóstwo, a Ty już teraz możesz stworzyć dla swojego przedsiębiorstwa coś, co pozwoli mu się prężnie rozwijać.

 

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

pl_PLPolish
pl_PLPolish