Zbuduj sobie markę – od czego zacząć?

Oceń Artykuł

Budowanie swojej marki to proces, który przynosi efekty po pewnym czasie. Mimo to musimy zacząć działać od samego początku. Wiele osób uważa, że budowanie marki należy rozpocząć od pogoni za klientami i robienia wszystkiego, co możliwe, aby ich do siebie przyciągnąć.

Tak naprawdę wszystko, co musimy zrobić, to sprawić, aby klient sam chciał zwrócić się do nas. I właśnie dlatego musimy przedstawić siebie i swoją firmę w jak najlepszym świetle. Od czego zacząć budowanie marki osobistej?

Zbuduj dobry obraz siebie

Budowanie marki to przede wszystkim przedstawienie siebie w pozytywnym świetle. Każda nowa firma od samego początku powinna postawić na ulotki i wizytówki, których projekty muszą być dobrze przygotowane.

Na samym początku nie więcej niż 20% treści powinny stanowić teksty sprzedażowe. Postaw na to, co możemy zaoferować klientom i w jaki sposób mogą oni skorzystać z naszych usług. Zacznij działać w mediach społecznościowych – aktualnie jest to najszybszy sposób budowania wizerunku, nie zapomnij jednak także o produktach fizycznych. Stwórz firmową wizytówkę, która stanie się znakiem rozpoznawczym Twojej firmy, zaprojektuj ulotkę ukazującą Twoje zalety i rozpowszechnij ją w miejscu, w którym działasz.

Poczekaj, aż zaczniesz być rozpoznawalny

Kiedy już pierwsze zabiegi przyniosą efekty, możesz zacząć działać dalej. Twórz promocje, postaw na szerszą reklamę, zaprojektuj banery reklamowe i plakaty informujące o okazjach. Staraj się dotrzeć do jak największej grupy ludzi i rób wszystko, aby zatrzymać tych, którzy już skorzystali z Twoich usług. Bardzo ważny jest dobry kontakt z klientem. Nie przesadzaj z nawoływaniem do zakupu i obniżaniem cen, postaw na dobry wizerunek, a więc twórz produkty reklamowe, które zachęcą wizualnie i umieszczaj je w miejscach łatwo dostępnych dla potencjalnych klientów.

Określ swoje cele

Określenie tego, co chcemy osiągnąć, jest bardzo ważne, ponieważ od tego zależą nasze działania. Wszystkie procesy reklamowe, w które chcemy zainwestować, powinny być dostosowane do zasięgu, na jaki chcemy rozpowszechnić swoją działalność. W dobie internetu znacznie łatwiej jest znaleźć klientów nie tylko z okolicy, ale z całego świata. Im szersza grupa odbiorców, tym większą uwagę należy przywiązać do promocji oraz urozmaicania oferty.

Określ grupę odbiorców

Musisz wiedzieć nie tylko, co chcesz osiągnąć, ale również dla kogo działasz. Każda firma skierowana jest w stronę pewnej grupy odbiorców i to dla niej powinna tworzyć swój wizerunek. Pamiętajmy, że inaczej nasze starania odbierze młodzież, a inaczej osoby starsze, inną ofertę przygotujemy dla wielbicieli muzyki rockowej, a inną dla muzyki techno. We wszystkim, co robisz, staraj się działać tak, aby zainteresować właśnie tę grupę odbiorców, którą starasz się do siebie przyciągnąć.

Stwórz plan działania

Proces budowania marki powinien przebiegać według określonego planu. Działając zgodnie ze schematem, możemy systematycznie odhaczać kolejne punkty i cały czas będziemy wiedzieć, w którą stronę się kierujemy i na co postawić mamy w następnej kolejności.

Sprawdzaj efekty

Systematycznie analizuj, co udało Ci się osiągnąć, stawiaj sobie nowe cele, twórz nowe banery reklamowe i plakaty, postaw na rozwój. Prowadź statystyki, dzięki którym będzie mógł określić, czy to, co sobie zaplanowałeś, idzie w dobrym kierunku. Taki sposobem zawsze pozostaniesz w pełni zmotywowany do tego, aby robić więcej.

Sekretem zbudowania dobrej marki jest ciągłe działanie i dobre planowanie. Nawet gdy już staniemy się rozpoznawalni, nie możemy zaprzestać w dążeniu do rozwoju. Korzystając z popularnych form reklamy, takich jak wizytówki, ulotki czy plakaty reklamowe, tworząc grupy w internecie i działając na rzecz swoich klientów – na pewno odniesiemy sukces.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

pl_PLPolish
pl_PLPolish