Przyciągnij wzrok swoich klientów – plakaty wielkoformatowe
Oceń Artykuł
Wielu z nas wciąż jeszcze plakat kojarzy się wyłącznie z jego pierwotną formą, kiedy to był po prostu afiszem jakiegoś wydarzenia artystycznego albo promował wizerunek jakiejś gwiazdy. W szarych czasach komunizmu młodzi ludzie ozdabiali nimi swoje pokoje, żeby wprowadzić do swojego otoczenia odrobinę kolorytu i namiastkę wielkiego świata.
Afisze natomiast pełniły dodatkowo rolę informacyjną, ale warto też dodać, że głównie były formą promocji danego wydarzenia. Dzisiejsze plakaty wielkoformatowe zdobią nasze domy zamiast obrazów, ale też nadal są kontynuacją ich roli promocyjnej i wchodzą w skład wielu kampanii reklamowych.
Reklama dźwignią handlu? Tak?
Jeśli prowadzisz firmę i jeszcze nie masz żadnej kampanii reklamowej, nie zwlekaj, daj się poznać na rynku. Kiedy wypromujesz swoje usługi lub proponowany asortyment, którym handlujesz, szybko zauważysz rosnącą sprzedaż. Ta dźwignia działa niezwykle skutecznie i wbrew pozorom nie trzeba na nią wydawać góry pieniędzy. Na początek wystarczy zainwestować w trzy podstawowe wydruki reklamowe:
Wizytówka. Najtańsza i najprostsza forma reklamy i jednocześnie możliwość szybkiego przekazania najważniejszych danych kontaktowych. Na wizytówce powinny być wspomniane dane, ale także element graficzny, który już na wstępie będzie się kojarzył z twoją marką.
Ulotka. Można je rozdawać ludziom na ulicy albo zostawiać ogólnodostępnych i widocznych miejscach, aby każdy zainteresowany mógł się z nią zapoznać. Tu już można ulokować nie tylko dane kontaktowe oraz charakterystyczną dla firmy grafikę, ale także hasłowy zakres usług czy ofertę produktową.
Plakaty wielkoformatowe. I tu dochodzimy do reklamy większego kalibru, ale wciąż mieszczącej się w niewielkim budżecie i bardzo skutecznej. Taki plakat ma już zdecydowanie większą powierzchnię niż ulotka, a więc i większą siłę rażenia. Widać na nim wyraźnie logo lub po prostu nazwę firmy, można dużą czcionką podkreślić np. hasło reklamowe lub slogan, który będzie się dobrze i skutecznie kojarzył konsumentom. Można zamówić plakaty ze swoim brandingiem reklamowym, jeśli firma taki posiada. Można także wybrać jeden z proponowanych wzorów, bo w ofercie Netprint wzory podzielone są na branże. Wiele z nich ma swoje dedykowane grafiki tematyczne, ale jeśli twoja firma nie wpisuje się w żadną z nich, możesz skorzystać ze sporej oferty wariantów uniwersalnych.
Gdzie najlepiej wieszać plakaty wielkoformatowe?
Jeżeli zależy ci na kliencie lokalnym to plakaty wielkoformatowe są idealną metodą, aby go przyciągać. Aby jednak zrobić to skutecznie i odczuć potem wymierne skutki swojej reklamy, trzeba zadbać o odpowiednią lokalizację plakatów.
Wydarzenie jednorazowe. Jeśli prowadzisz działalność, w którą wpisane są wydarzenia jednorazowe to przed każdym z nich promocja w okolicy jest konieczna. Plakaty można wieszać jedynie w miejscach do tego przeznaczonych lub po uzyskaniu zgody np. od właściciela posesji. W grę wchodzą wtedy płoty, witryny sklepów bądź wybranych punktów usługowych, ale zawsze w ruchliwych miejscach, gdzie przechodzi i przejeżdża dużo ludzi.
Stała oferta. Jeśli prowadzisz działalność, która opiera się na stałej ofercie, najważniejsza będzie reklama bardziej długofalowa czyli wewnątrz budynków. Oczywiście nadal najlepszym miejscem będzie zaprzyjaźniony, pobliski sklep albo punkt usługowy oraz budynki użyteczności publicznej. Jeśli prowadzisz np. zajęcia sportowe dla dzieciaków, rehabilitację, psychoterapię itd., warto postarać się o zgodę na powieszenie plakatu w halach sportowych, szkołach, przedszkolach czy przychodniach. Swoje plakaty wielkoformatowe warto także wyklejać w blokach, ale tylko po uzyskaniu zgody administratora.
Niezależnie jednak od rodzaju prowadzonej działalności, nie można zapomnieć o powieszeniu swojej reklamy w formie plakatu wielkoformatowego w najbliższym otoczeniu firmy. Powieś plakat po prostu na swoich drzwiach albo, jeśli to budynek, w którym mieści się wiele firm, to w korytarzu albo na wspólnym holu. Reklama w dużym formacie, która zaprasza, nakierowuje i jednocześnie dostarcza wstępnych informacji zanim klient do was dotrze to czynnik, który doskonale buduje pozytywny wizerunek firmy.
Przyciągnij wzrok swoich klientów – plakaty wielkoformatowe
Wielu z nas wciąż jeszcze plakat kojarzy się wyłącznie z jego pierwotną formą, kiedy to był po prostu afiszem jakiegoś wydarzenia artystycznego albo promował wizerunek jakiejś gwiazdy. W szarych czasach komunizmu młodzi ludzie ozdabiali nimi swoje pokoje, żeby wprowadzić do swojego otoczenia odrobinę kolorytu i namiastkę wielkiego świata.
Afisze natomiast pełniły dodatkowo rolę informacyjną, ale warto też dodać, że głównie były formą promocji danego wydarzenia. Dzisiejsze plakaty wielkoformatowe zdobią nasze domy zamiast obrazów, ale też nadal są kontynuacją ich roli promocyjnej i wchodzą w skład wielu kampanii reklamowych.
Reklama dźwignią handlu? Tak?
Jeśli prowadzisz firmę i jeszcze nie masz żadnej kampanii reklamowej, nie zwlekaj, daj się poznać na rynku. Kiedy wypromujesz swoje usługi lub proponowany asortyment, którym handlujesz, szybko zauważysz rosnącą sprzedaż. Ta dźwignia działa niezwykle skutecznie i wbrew pozorom nie trzeba na nią wydawać góry pieniędzy. Na początek wystarczy zainwestować w trzy podstawowe wydruki reklamowe:
Wizytówka. Najtańsza i najprostsza forma reklamy i jednocześnie możliwość szybkiego przekazania najważniejszych danych kontaktowych. Na wizytówce powinny być wspomniane dane, ale także element graficzny, który już na wstępie będzie się kojarzył z twoją marką.
Ulotka. Można je rozdawać ludziom na ulicy albo zostawiać ogólnodostępnych i widocznych miejscach, aby każdy zainteresowany mógł się z nią zapoznać. Tu już można ulokować nie tylko dane kontaktowe oraz charakterystyczną dla firmy grafikę, ale także hasłowy zakres usług czy ofertę produktową.
Plakaty wielkoformatowe. I tu dochodzimy do reklamy większego kalibru, ale wciąż mieszczącej się w niewielkim budżecie i bardzo skutecznej. Taki plakat ma już zdecydowanie większą powierzchnię niż ulotka, a więc i większą siłę rażenia. Widać na nim wyraźnie logo lub po prostu nazwę firmy, można dużą czcionką podkreślić np. hasło reklamowe lub slogan, który będzie się dobrze i skutecznie kojarzył konsumentom. Można zamówić plakaty ze swoim brandingiem reklamowym, jeśli firma taki posiada. Można także wybrać jeden z proponowanych wzorów, bo w ofercie Netprint wzory podzielone są na branże. Wiele z nich ma swoje dedykowane grafiki tematyczne, ale jeśli twoja firma nie wpisuje się w żadną z nich, możesz skorzystać ze sporej oferty wariantów uniwersalnych.
Gdzie najlepiej wieszać plakaty wielkoformatowe?
Jeżeli zależy ci na kliencie lokalnym to plakaty wielkoformatowe są idealną metodą, aby go przyciągać. Aby jednak zrobić to skutecznie i odczuć potem wymierne skutki swojej reklamy, trzeba zadbać o odpowiednią lokalizację plakatów.
Wydarzenie jednorazowe. Jeśli prowadzisz działalność, w którą wpisane są wydarzenia jednorazowe to przed każdym z nich promocja w okolicy jest konieczna. Plakaty można wieszać jedynie w miejscach do tego przeznaczonych lub po uzyskaniu zgody np. od właściciela posesji. W grę wchodzą wtedy płoty, witryny sklepów bądź wybranych punktów usługowych, ale zawsze w ruchliwych miejscach, gdzie przechodzi i przejeżdża dużo ludzi.
Stała oferta. Jeśli prowadzisz działalność, która opiera się na stałej ofercie, najważniejsza będzie reklama bardziej długofalowa czyli wewnątrz budynków. Oczywiście nadal najlepszym miejscem będzie zaprzyjaźniony, pobliski sklep albo punkt usługowy oraz budynki użyteczności publicznej. Jeśli prowadzisz np. zajęcia sportowe dla dzieciaków, rehabilitację, psychoterapię itd., warto postarać się o zgodę na powieszenie plakatu w halach sportowych, szkołach, przedszkolach czy przychodniach. Swoje plakaty wielkoformatowe warto także wyklejać w blokach, ale tylko po uzyskaniu zgody administratora.
Niezależnie jednak od rodzaju prowadzonej działalności, nie można zapomnieć o powieszeniu swojej reklamy w formie plakatu wielkoformatowego w najbliższym otoczeniu firmy. Powieś plakat po prostu na swoich drzwiach albo, jeśli to budynek, w którym mieści się wiele firm, to w korytarzu albo na wspólnym holu. Reklama w dużym formacie, która zaprasza, nakierowuje i jednocześnie dostarcza wstępnych informacji zanim klient do was dotrze to czynnik, który doskonale buduje pozytywny wizerunek firmy.
OSTATNIE WPISY
Jak powinny wyglądać wizytówki dla taksówkarzy? - Wizytówki taxi
Na ratunek splątanym myślom - Wizytówki dla psychologów
Profesjonalne wzory wizytówek dla fryzjerów
Profesjonalna wizytówka dla fotografa - przegląd naszych wzorów!
FACEBOOK
INSTAGRAM
Please enter an Access Token on the Instagram Feed plugin Settings page.
KATEGORIE
PoradnikARCHIWUM