Roll-up – rodzaje i zastosowanie

Oceń Artykuł

Każdy przedsiębiorca, chcący rozwijać swoją firmę, myśli o dobrej reklamie. W dzisiejszych czasach mamy wiele możliwości rozszerzenia popularności przedsiębiorstwa, od reklamy klasycznej, po internetową i media. Jednym z najciekawszych i najkorzystniejszych sposobów reklamy jest roll-up. Metoda ta od dłuższego czasu cieszy się sporą popularnością, stanowiąc jedną z najchętniej wybieranych form przedstawiania ofert i usług. Zobaczmy, czym jest roll-up, jakie są jego rodzaje i zastosowanie.

Roll-up – co to jest?

Roll-up potocznie nazywany jest reklamą zewnętrzną w postaci popularnych stojaków reklamowych. Każdy rodzaj składa się czterech elementów:

– planszy reklamowej
– kasety z systemem rolującym
– listwy zaciskowej
– wysięgnika

Mechanizm działania roll-upów oparty jest właśnie na kasecie, listwie i wysięgniku. Po rozłożeniu przypomina nieco rozciągniętą flagą, zamontowaną na pionowym wysięgniku. Po zdjęciu listwy, mechanizm rolujący zwija plansze, chowając ją do kasety.

Projekt roll-up dla architekta

Rodzaje roll-upów

Na pierwszy rzut oka może się wydawać, że każdy roll-up jest taki sam. Tymczasem różnią się one parametrami oraz jakością. Decydując się na zakup roll-upu, powinniśmy dokładnie określić, w jakim celu chcemy go nabyć oraz na jak długi czas. Pozwoli nam to szybciej wybrać odpowiedni rodzaj.

Roll-up ekonomiczny

Są to produkty o taniej podstawie, wykorzystywane głównie do jednorazowej prezentacji. Stosowane są najczęściej na prezentacjach, szkoleniach, konferencjach oraz innych jednorazowych eventach.

Roll-up Premium i Elegance

To już lepsza klasa roll-up’u, charakteryzująca się dobrej jakości kasetami, które są cięższe od kaset ekonomicznych, a tym samym również bardziej wytrzymałe. Posiadają mocną, wytrzymałą nogę, która zapewnia całości pełną stabilność, stworzone są z solidnym mechanizmem rolującym i objęte kilkuletnią gwarancją.

Takie produkty wykorzystywane są najczęściej przez firmy, które chcą zamieścić reklamę na dłuższy czas lub wykorzystać ją wielokrotnie w największym zakresie.

Roll-up dwustronny

Taki rodzaj roll-up’u pozwala nam na zaprezentowanie grafiki w dwóch wariantach: dwie plansze przedstawione jednocześnie lub każda plansza osobno. Dwustronny roll-up znajdziemy zarówno wśród tych tańszych wersji, jak i tych najdroższych.

Grafika w roll-up’ach

Projekty roll-up

Chcąc wybrać dobry roll-up, musimy zwrócić uwagę również na grafikę do kasety. Najważniejszym elementem jest materiał, wykorzystany do jej druku. Obecnie najpopularniejszymi są:

– Frontline
– Blackout
– Ferrari

Dwa pierwsze materiały mają tendencję do zwijania się na krawędziach, czego nie doświadczymy w przypadku materiału Ferrari. Oprócz tego powinniśmy jeszcze przyjrzeć się:

– jakości plików przeznaczonych do druku (odpowiednią rozdzielczość i nasycenie kolorów)
– rodzaju plotera, na którym druk ma być wykonywany.

Zalety stosowania roll-up’ów

Z roll up’ów korzysta wielu przedsiębiorców oraz szkoleniowców, gdyż mają wiele zalet.

– są proste w montażu – do rozłożenia reklamy wystarczy ruch jedną ręką, każdy sobie z tym poradzi,

– są dobrze zabezpieczone – metalowa kaseta zabezpiecza złożoną reklamę przed warunkami atmosferycznymi oraz czynnikami mechanicznymi,

– łatwe w transporcie – roll up’y są lekkie, a gdy je złożymy, nie zajmują dużo miejsca, można je więc bez problemu przewozić lub przenosić z miejsca na miejsce,

– funkcjonalne – plansze w roll up’ie można wymienić na inną po zakończeniu kampanii reklamowej.

Roll up’y to dość tania i skuteczna forma reklamy, która od dłuższego czasu wybierana jest przez osoby, chcące zaprezentować swoje towary lub usługi z najlepszej strony. Dzięki różnorodności wyboru roll up’ów każdy przedsiębiorca może dobrać produkt odpowiedni do indywidualnych wymagań.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

pl_PLPolish
pl_PLPolish