Techniki produkcji wizytówek, czyli jak powstaje ten mały kartonik?
Oceń Artykuł
Większość osób, które decydują się na stworzenie własnej wizytówki firmowej, prosi o pomoc profesjonalistów. Przedsiębiorcy opisują, na czym im zależy i czekają na gotowy produkt. Tymczasem tworzenie wizytówki składa się z kilku etapów, o których warto wiedzieć, gdyż każdy z nich ma wpływ na to, jak będzie ona ostatecznie wyglądać. Zobaczmy, jakie są techniki produkcji wizytówek oraz z jakich etapów składa się produkcja takiego kartonika.
Stworzenie projektu
Zanim będzie można opowiedzieć o wydruku wizytówki, konieczne jest stworzenie projektu graficznego, według którego wykonane zostaną karty. Technika projektu każdej wizytówki składa się z kilku etapów, które warto wyszczególnić.
Określenie funkcjonalności – czyli stwierdzenie, po co i dla kogo. Musimy wiedzieć, komu chcemy zaprezentować swoją firmę, gdyż od tego zależeć będzie kolorystyka, treść oraz grafika, jaką wybierzemy. Dla lepszych efektów warto wybrać kilka szablonów wizytówki i zaprojektować przynajmniej dwa rodzaje, na przykład wizytówki osobiste (na spotkania z kontrahentami), wizytówki ogólne (typowo ofertowe, dla pracowników i partnerów).
Wybór stylu – powinien być on dostosowany do branży firmy oraz określonej w punkcie pierwszym grupy klientów. Można skorzystać z gotowych szablonów lub stworzyć własny, indywidualny styl, który wyróżni nasze przedsiębiorstwo z dziesiątek innych.
Dozowanie treści – tekst na wizytówce powinien być krótki i czytelny, zawierać wszystkie najważniejsze informacje o firmie. Wizytówka nie jest oferta reklamową, a więc w tym zakresie stawiamy na minimalizm. W przypadku treści ważniejszy jest wygląd czcionki oraz rozmieszczenie tekstu. Musimy także pamiętać, aby zawrzeć na karcie to, co najistotniejsze, czyli nazwę firmy oraz dane kontaktowe.
Przygotowanie wydruku
Stworzenie samego projektu to jedno, następnie trzeba go jeszcze odpowiednio przygotować do druku. Na tym etapie musimy zwrócić uwagę na:
Podczas drukowania karty, mamy możliwość skorzystania z kilku technik produkcji:
Wizytówki standard
Technika drukowania na papierze kreda o gramaturze 350 g/m2. Jest to opcja podstawowa, charakteryzująca się klasyczną formą i niską ceną. Produktem końcowym jest standardowa wizytówka z nadrukiem w technologii cyfrowej. Polecana przy dużych nakładach lub gdy zależy nam na jak najniższych kosztach.
Wizytówki premium
Technika przeznaczona do produkcji wizytówek eleganckich i luksusowych, dla przedsiębiorców, poszukujących czegoś z górnej półki. Wizytówki premium dostępne są w trzech opcjach:
Premium mat – wydruk na grubym papierze kreda, foliowany dwustronnie o wykończeniu matowym. Wizytówki tego typu wyróżniają się nie tylko wizualnie, ale również w dotyku. Są wytrzymałe i odporne na zabrudzenia oraz ślady palców.
Premium błysk – wizytówka wykonana na twardym papierze, oklejonym z dwóch stron folią wykończoną połyskiem. Jest to metoda tworzenia wizytówek ekskluzywnych, które mają przyciągać spojrzenia i zaskakiwać wykonaniem.
Premium soft – technika wykonywania wizytówek dla klientów wymagających. Charakteryzuje się wysokiej jakości nadrukiem na grubym papierze z dodatkiem folii soft. Tak wykonana wizytówka wyróżni się aksamitną powierzchnią i będzie przyjemna w dotyku. Przyciągnie oko wysokim stylem oraz solidnym wykonaniem.
Technika tworzenia wizytówek pozwala nam na wykonywanie produktów, które stają się znakami rozpoznawczymi wielu firm. Przykładając się do każdego projektu, dokładnie analizując wszystkie etapy produkcji, osiągamy najlepsze efekty w formie firmowego kartonika, który szybko przyciągnie uwagę klientów.
Techniki produkcji wizytówek, czyli jak powstaje ten mały kartonik?
Większość osób, które decydują się na stworzenie własnej wizytówki firmowej, prosi o pomoc profesjonalistów. Przedsiębiorcy opisują, na czym im zależy i czekają na gotowy produkt. Tymczasem tworzenie wizytówki składa się z kilku etapów, o których warto wiedzieć, gdyż każdy z nich ma wpływ na to, jak będzie ona ostatecznie wyglądać. Zobaczmy, jakie są techniki produkcji wizytówek oraz z jakich etapów składa się produkcja takiego kartonika.
Stworzenie projektu
Zanim będzie można opowiedzieć o wydruku wizytówki, konieczne jest stworzenie projektu graficznego, według którego wykonane zostaną karty. Technika projektu każdej wizytówki składa się z kilku etapów, które warto wyszczególnić.
Określenie funkcjonalności – czyli stwierdzenie, po co i dla kogo. Musimy wiedzieć, komu chcemy zaprezentować swoją firmę, gdyż od tego zależeć będzie kolorystyka, treść oraz grafika, jaką wybierzemy. Dla lepszych efektów warto wybrać kilka szablonów wizytówki i zaprojektować przynajmniej dwa rodzaje, na przykład wizytówki osobiste (na spotkania z kontrahentami), wizytówki ogólne (typowo ofertowe, dla pracowników i partnerów).
Wybór stylu – powinien być on dostosowany do branży firmy oraz określonej w punkcie pierwszym grupy klientów. Można skorzystać z gotowych szablonów lub stworzyć własny, indywidualny styl, który wyróżni nasze przedsiębiorstwo z dziesiątek innych.
Dozowanie treści – tekst na wizytówce powinien być krótki i czytelny, zawierać wszystkie najważniejsze informacje o firmie. Wizytówka nie jest oferta reklamową, a więc w tym zakresie stawiamy na minimalizm. W przypadku treści ważniejszy jest wygląd czcionki oraz rozmieszczenie tekstu. Musimy także pamiętać, aby zawrzeć na karcie to, co najistotniejsze, czyli nazwę firmy oraz dane kontaktowe.
Przygotowanie wydruku
Stworzenie samego projektu to jedno, następnie trzeba go jeszcze odpowiednio przygotować do druku. Na tym etapie musimy zwrócić uwagę na:
– rozdzielczość grafiki
– czcionkę
– kolorystykę przestrzenną (CMYK)
– zastosowanie spadów
Podczas drukowania karty, mamy możliwość skorzystania z kilku technik produkcji:
Wizytówki standard
Technika drukowania na papierze kreda o gramaturze 350 g/m2. Jest to opcja podstawowa, charakteryzująca się klasyczną formą i niską ceną. Produktem końcowym jest standardowa wizytówka z nadrukiem w technologii cyfrowej. Polecana przy dużych nakładach lub gdy zależy nam na jak najniższych kosztach.
Wizytówki premium
Technika przeznaczona do produkcji wizytówek eleganckich i luksusowych, dla przedsiębiorców, poszukujących czegoś z górnej półki. Wizytówki premium dostępne są w trzech opcjach:
Premium mat – wydruk na grubym papierze kreda, foliowany dwustronnie o wykończeniu matowym. Wizytówki tego typu wyróżniają się nie tylko wizualnie, ale również w dotyku. Są wytrzymałe i odporne na zabrudzenia oraz ślady palców.
Premium błysk – wizytówka wykonana na twardym papierze, oklejonym z dwóch stron folią wykończoną połyskiem. Jest to metoda tworzenia wizytówek ekskluzywnych, które mają przyciągać spojrzenia i zaskakiwać wykonaniem.
Premium soft – technika wykonywania wizytówek dla klientów wymagających. Charakteryzuje się wysokiej jakości nadrukiem na grubym papierze z dodatkiem folii soft. Tak wykonana wizytówka wyróżni się aksamitną powierzchnią i będzie przyjemna w dotyku. Przyciągnie oko wysokim stylem oraz solidnym wykonaniem.
Technika tworzenia wizytówek pozwala nam na wykonywanie produktów, które stają się znakami rozpoznawczymi wielu firm. Przykładając się do każdego projektu, dokładnie analizując wszystkie etapy produkcji, osiągamy najlepsze efekty w formie firmowego kartonika, który szybko przyciągnie uwagę klientów.
OSTATNIE WPISY
Jak powinny wyglądać wizytówki dla taksówkarzy? - Wizytówki taxi
Na ratunek splątanym myślom - Wizytówki dla psychologów
Profesjonalne wzory wizytówek dla fryzjerów
Profesjonalna wizytówka dla fotografa - przegląd naszych wzorów!
FACEBOOK
INSTAGRAM
Please enter an Access Token on the Instagram Feed plugin Settings page.
KATEGORIE
PoradnikARCHIWUM