Wizytówka matowa czy błyszcząca – która lepiej nada się do Twoich celów?

Wizytówka matowa czy błyszcząca – która lepiej nada się do Twoich celów?
4.7 (93.33%) 3 ocen

Wizytówka firmowa staje się znakiem rozpoznawczym przedsiębiorstwa, dlatego powinna być odpowiednio dopracowana i starannie dobrana do danej branży. Stawiając na model, który ma przyciągać uwagę, musimy zastanowić się nad pewnymi aspektami wyglądu firmowej karty. Jaka wizytówka – matowa czy błyszcząca najlepiej spełni nasze wymagania?

Wizytówka matowa

Wizytówka matowa charakteryzuje się, jak sama nazwa wskazuje, matowym materiałem. Brak połysku nie przeszkadza jednak w zapewnieniu eleganckiego stylu.

Zalety wizytówki matowej:

– mocna struktura powierzchni;

– nie odbija śladów po palcach;

– nie klei się;

– jest odporna na zabrudzenia;

– stonowane kolory sprawiają estetyczne wrażenie.

Wizytówki matowe najczęściej wybierane są przez osoby z branży usługowych, którzy chcą przyciągnąć uwagę prostą, ale chwytliwą treścią oraz kartą, która swoją prezencją daje wrażenie powagi i odpowiedzialności. Dzięki temu klient wie, ze ma do czynienia z rzetelną firmą. Projekt matowy świetnie nadaje się dla lekarzy, hydraulików, krawców, zakładów pogrzebowych czy fizjoterapeutów.

Projekt szablonu - Dwa stetoskopy - Matowa czy błyszcząca?
Dwa stetoskopy – Projekt netprint

Wizytówka błyszcząca

Projekt pokryty błyszczącą folią łatwo rzuca się w oczy. Elegancki połysk sprawia, ze bez trudu zwrócimy na nią uwagę, doceniając wysoki styl. Połysk zapewnia wyraźne kolory, a jeżeli karta utrzymana jest w jaskrawych barwach, nie sposób będzie przejść obok niej obojętnie.

Zalety wizytówki błyszczącej:

– elegancki połysk, który łatwo wpada w oko;

– wytrzymały materiał, odporność na zrywanie;

– wyraźna treść i kolorystyka;

– odporność na ścieranie.

Wizytówka błyszcząca kojarzy się z luksusami oraz żywiołowością, dlatego chętnie stawiają na nią właścicielki salonów piękności, artyści, organizatorzy imprez czy sklepy z artykułami dla dzieci. Odpowiednio dobrana kolorystyka oraz zachęcająca treść połączone z eleganckim połyskiem stworzą wizytówkę pełną gracji i wytwornego uroku.

Projekt szablonu - Kolorowy ogród - Matowa czy błyszcząca?
Kolorowy ogród – Projekt netprint

Wizytówka matowa czy błyszcząca – dlaczego rodzaj ma znaczenie?

Wizytówka, która ma być kluczem do sukcesu firmy, musi być przede wszystkim oryginalna i osobista. Każdy, kto decyduje się na stworzenie własnej karty firmowej, powinien zaangażować się w tworzenie projektu, dzięki czemu weźmie udział w przygotowaniu produktu o indywidualnym znaczeniu.

Ludzie łatwiej zapamiętują to, co oryginalne, a materiał matowy lub z połyskiem w dużej emirze oddziałują na to, jak postrzegana będzie wizytówka. Oprócz grafiki i treści, to właśnie na rodzaj papieru zwracamy uwagę na samym początku. Zarówno jedna, jak i druga opcja może okazać się skuteczna dla danego przedsiębiorcy, jednak wybór bywa często trudny.

Projekt szablonu - Wszystko o pięknie - Matowa czy błyszcząca?
Wszystko o pięknie – Projekt netprint

Wizytówka matowa czy błyszcząca – co lepsze?

Jeżeli zastanawiasz się na wizytówką matową – weź pod uwagę przede wszystkim rodzaj papieru. Nie charakteryzuje się on połyskiem, ale mimo tego, cechuje się pewną elegancją i wytwornością, nadaje karcie spokojnego, stonowanego stylu, który często przynosi wiele korzyści.

Wizytówka błyszcząca natomiast łatwo wyróżnia się w otoczeniu i zapewnia wyraziste kolory. Jest to opcja idealna dla przedsiębiorstw, które chcą szokować stylem, pokazać coś krzykliwego, przyciągnąć uwagę grafiką o bogactwem barw.

1 thought on “Wizytówka matowa czy błyszcząca – która lepiej nada się do Twoich celów?”

    • Marlena
    • posted on 18 września 2019

    Interesujący artykuł, dzięki za pomysły.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

pl_PLPolish
pl_PLPolish