Wizytówki – jaka czcionka dla Twojej branży?

Wizytówki – jaka czcionka dla Twojej branży?
4.3 (85%) 4 ocen

Bez posiadania wizytówek trudno wyobrazić sobie prowadzenie jakiegokolwiek biznesu w dwudziestym pierwszym wieku. To ta metoda promocji osoby czy też firmy uchodzi za niezwykle skuteczną, łączącą tradycję i nowoczesność, wręcz nieodzowną. Wymiana wizytówek zaś to właściwie stały element niejednego branżowego spotkania.

Warto jednak wiedzieć, że jej wyboru nie można podyktować przypadkowi. Liczy się nie tylko jakość papieru, kolorystyka, zastosowane zdobienia, ale także…czcionka. Jak zatem dobrać ją odpowiednio do branży, którą się reprezentuje?

Jaka czcionka do wizytówki?

Przede wszystkim czcionka powinna być czytelna – to pierwsza zasada, jaką powinni kierować się zamawiający. Gdyby bowiem było inaczej, właściwie wizytówka byłaby zbędna. A przecież każda informacja, która się na niej znajduje, jest istotna, potencjalni klienci zwracają na nią uwagę. Niewielkie litery muszą pozostać czytelnymi, nie mogą on zlewać się w jedną – w takim przypadku z pewnością nie mogłyby odpowiednio spełniać swojej funkcji.

Wizytówka - W świecie nieruchomości - Netprint.pl
Wizytówka – W świecie nieruchomości

Należy w ten sposób dobrać czcionkę, by była ona dostosowana do branży, w której działamy. Co to konkretnie oznacza? Na przykład jeśli mamy do czynienia z branżą artystyczną, jak najbardziej pozwolić sobie możemy na czcionkę ozdobną, taką, którą można bez wahania nazwać fikuśną czy nietypową.

Kiedy jednak działalność naszej firmy związana jest z branżami, które z działalnością artystyczną czy kulturalną niewiele mają wspólnego, zdecydowanie bezpieczniej będzie postawić na klasykę. Tutaj proste liternictwo na pewno będzie miało rację bytu, a przez tych, którym wizytówkę wręczymy, uznane zostanie za bardzo pożądane.

Wizytówka - W krainie delikatności - Netprint.pl
Wizytówka – W krainie delikatności

Krój szeryfowy czy bezszeryfowy?

Wyjaśnić warto dwa dość popularne pojęcia, które pojawiają się nierzadko w kontekście czcionek do wizytówek.

  • Krój szeryfowy (czyli innymi słowy serif) pozbawiony jest właściwie ozdobnych elementów, cechuje go prostota i wyrazistość. To dobre rozwiązanie właśnie wtedy, kiedy szczególnie zależy nam na przejrzystości i czytelności tego, co na wizytówce napisano. Postawić tu warto chociażby na takie popularne czcionki, jak: Arial, Tahoma czy też Helvetica.
  • Krój bezszeryfowy (sans serif) wyróżnia się ozdobnikami i elementami dekoracyjnymi czcionki, które muszą być w jej przypadku konsekwentnie stosowane. Do najbardziej popularnych nalezą tutaj: Georgia czy Times New Roman.

Oczywiście prócz kierowania się wyłącznie ogólnymi wyznacznikami warto pamiętać o swoich indywidualnych preferencjach i, gdy tylko jest to możliwe, wziąć je pod uwagę podczas poszukiwań idealnej czcionki wizytówkowej.

Wizytówka - Usługi spawalnicze na najwyższym poziomie! - Netprint.pl
Wizytówka – Usługi spawalnicze na najwyższym poziomie!

Jednak warto podkreślić, że znacznie istotniejsze są tutaj panujące ogólnie normy oraz to, by zachować umiar przy projektowaniu wizytówki. To bowiem pozwoli na sprawienie, że będzie ona niezwykle elegancka i stylowa, co z pewnością podniesie nasze notowania u potencjalnych klientów czy też kontrahentów.

Warto zatem jeszcze przed wyborem wizytówki dokładnie zastanowić się nad tym, jaka czcionka kojarzy się z reprezentowaną przez nas branżą. W przypadku jakichkolwiek wątpliwości zawsze pozostaje zasięgnąć porady specjalistów, którzy na pewno wskażą ten jej model, który zostanie dopasowany wprost idealnie, przyciągając skutecznie rzesze nowych klientów.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

pl_PLPolish
pl_PLPolish